• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Onderwerpen
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Community’s
  • NDS
  • Nieuwsbrief
  • Contact
Home› Onderwerpen› Overheidsbrede dienstverlening› Nieuws›Track & trace voor overheidsdienstverlening

Track & trace voor overheidsdienstverlening

Dienstverlening 20 februari 2023

De nieuwe dienst MijnZaken is een track & trace service voor gemeenten die inwoners, ondernemers en medewerkers inzicht geeft in de status van een aanvraag. Denk aan een gemeentelijke toeslag, subsidie, paspoort of vergunning.

MijnZaken

MijnZaken brengt de status van een aanvraag in kaart, zelfs als meerdere overheidsorganisaties betrokken zijn. Het geeft duidelijkheid op 4 momenten: intake, behandelen, besluiten en bekend maken. Dit geeft burgers meer inzicht en overzicht. Ook gemeentelijke medewerkers hebben toegang tot MijnZaken en kunnen burgers bij de balie of telefonisch de status van hun aanvraag doorgeven. Zo zijn overheidsorganisaties minder tijd kwijt aan vragen en wordt veel herhaalverkeer voorkomen.

MijnZaken in een overzicht. De verschillende stappenintake, behandelen, besluiten en bekend maken worden weergegeven.

Startgids

Deze dienst is open source beschikbaar en ontwikkeld vanuit Omnichannel, Common Ground en de standaard Zaakgericht Werken. Gemeenten die hun dienstverleningen willen verbeteren kunnen de Startgids MijnZaken Service downloaden. Hierin lees je onder andere wat er komt kijken bij het testen en bouwen en hoe je de MijnZaken service in je organisatie implementeert.

Gebruikersvriendelijke, begrijpelijke en transparante dienstverlening is ook een kernpunt in de Werkagenda. MijnZaken draagt hieraan bij en zorgt dat de gemeentelijke dienstverlening beter aansluit op de behoeften van inwoners.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Heb je gevonden wat je zocht?
We horen het graag.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op X
  •  Deel op LinkedIn

Blijf op de hoogte

Meld je gratis aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen rondom digitalisering.

Widgetruimte algemeen

Overheidsbrede dienstverlening

  • Loketfunctie van de overheid
  • Aanpak Levensgebeurtenissen
  • Toegankelijke, begrijpelijke en verbindende dienstverlening
  • Proactieve dienstverlening
  • Dienstverlening Caribisch Nederland
  • Nieuwe technologieën dienstverlening
 

Nieuwsbrief

Neem een abonnement! En ontvang 2 x per maand het laatste nieuws over de Digitale Overheid.

8 documenten

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Community's

  • TOOI (Thesauri en Ontologieën voor Overheidsinformatie)
  • Gebruiker Centraal
  • Overheidsbrede Onderzoekscommunity voor informatie en dienstverlening

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/nl/contact
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Blijf op de hoogte

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • X @digioverheid
  • LinkedIn Digitale Overheid
  • Mastodon Digitale Overheid
  • RSS

English

  • This site in English

Over Digitale Overheid

  • Over ons
  • Contact
  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Meld een kwetsbaarheid
  • Sitemap