Pagina's
- Archief
- Berichten
- Colofon
- Contact
- Copyright
- Data bij de bron
- Digitale inclusie
- Digitale diensten voor iedereen makkelijker maken
- Digitale toegankelijkheid
- Gebruiker Centraal
- Mensen helpen om met digitalisering om te gaan
- Programma Mens Centraal
- Samenwerken met bedrijven en andere organisaties
- Uitleggen wat de gevolgen van digitalisering zijn
- Evenementen
- Governance Digitale Overheid
- Het ondersteuningsprogramma DigiToegankelijk TOP
- Home
- Interbestuurlijke Datastrategie
- Johan Groenen en Maarten Geraets: “Datagedreven werken ondersteunt mensen in hun autonomie en professionaliteit.”
- Kabinetsbeleid Digitalisering
- Nederlandse Cybersecurity Strategie
- Werkagenda
- 1. Iedereen kan meedoen in het digitale tijdperk
- 2. Iedereen kan de digitale wereld vertrouwen
- 3. Regie op het digitale leven
- 4. Waardengedreven en open digitale overheid
- 5. Versterken digitale samenleving in het Caribisch deel van het Koninkrijk
- Kamerbrief Digitale inclusie
- Meerjarenprogramma Infrastructuur Digitale Overheid
- Nieuws en achtergrond
- Nieuwsbrief Digitale Overheid
- Nieuwsbrief Digitale Overheid
- Onderwerpen
- Algoritmes
- Democratie
- Desinformatie
- Dienstverlening aan burgers en ondernemers
- Basisinfrastructuur
- Berichtenbox voor bedrijven
- Aantal geregistreerde gebruikers
- Aansluiten door overheidsorganisatie
- De cijfers
- Geautomatiseerde berichtuitwisseling
- Verschil met Berichtenbox voor burgers
- Wettelijke basis
- Vraag en antwoord
- Hoe kan onze organisatie als bevoegde instantie een Berichtenbox aanmaken?
- Hoe kan onze overheidsorganisatie aansluiten op de Berichtenbox?
- Is de Berichtenbox altijd beschikbaar?
- Waar is de Berichtenbox voor bedoeld?
- Waarom via de Berichtenbox verzenden en niet gewoon per e-mail?
- Wat is de Berichtenbox voor bedrijven?
- Wat is e-Overheid voor Bedrijven (e-OvB)?
- Wordt de Berichtenbox voor bedrijven vervangen door MijnOverheid voor Ondernemers?
- Elektronisch factureren
- Overheid.nl
- Persoonlijke Regelingen Assistent
- Regelhulpen
- MijnOverheid
- Ondernemersplein
- Regeldruk
- Samenwerkende Catalogi
- Gemeentelijke dienstverlening
- Europa | internationaal
- Gegevens
- Identiteit
- Innovatie
- Leren en ontwikkelen
- Nieuwe technologieën, data en ethiek
- AI (Artificiële Intelligentie)
- Big Data
- Blockchain
- Essaybundels Behoorlijk datagebruik
- Het LED
- Emine Özyenici: “We hebben datagedreven werken in onze missie opgenomen.”
- FAQ
- Interviews en praktijkvoorbeelden
- LED nieuws
- Maarten Schurink: “Inzet van data is bij alle beleidsvragen een goed idee”
- Martin Jansen: “Je moet weten hoe je datastromen in elkaar zitten”
- Overzicht data-initiatieven
- Randvoorwaarden datagedreven werken
- Tanaquil Arduin: “Datagedreven werken staat wat resultaten betreft nog in de kinderschoenen.”
- Toepassingen
- Valerie Frissen: “De term ‘datagedreven’ zal in de toekomst ouderwets zijn.”
- Toolbox
- Aan de slag: datagedreven werken in de praktijk
- Aandacht voor ethische en juridische aspecten
- De juiste methode voor het juiste doel
- Ontdekken: vraag en aanpak
- Praktijkvoorbeeld: dataprojecten ministerie van BZK
- Praktijkvoorbeeld: de datakoers van IenW
- Randvoorwaarden scheppen
- Verzamelen, bruikbaar maken en verwerken van data
- Maatschappelijke Dialoog
- Open Data
- Privacy
- Publieke waarden en mensenrechten
- Video’s interviews NL DIGITAAL
- Privacy
- NIS2-richtlijn
- Open Source
- Regie op Gegevens
- ‘iDeal voor Data’
- AVG, TOOP en PSD2
- Community
- Er is meer nodig
- Het belang van persoonlijke gegevens
- In beeld
- Men kijkt naar de overheid
- Nieuwe regelgeving op komst
- Over programma Regie op Gegevens
- Verslag conferentie juni 2018
- Verslag Hackathon 27 en 28 juni 2019
- Vertrouwen essentieel
- Vraag en antwoord
- Initiatieven
- SBIR
- Standaardisatie en architectuur
- Wat doen wij?
- Wetgeving
- Dienstenwet
- Wet digitale overheid
- Overgangsrecht Wet digitale overheid
- Toegang tot online overheidsdienstverlening
- Toelating en aansluiting van publieke & private middelen en diensten
- Toezicht
- Veelgestelde vragen over de inwerkingtreding van de Wdo
- Voortgang Wet digitale overheid
- Vooruitblik op tweede tranche Wet digitale overheid
- Wet digitale overheid in het kort
- Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer
- Cybersecurity
- Stelsel van basisregistraties
- 12 eisen
- Aan de slag met de basisregistraties
- Eenmalig uitvragen, verplicht gebruiken
- Informatiebeveiliging en privacy
- Knooppunten
- Kwaliteit en terugmelden
- Rollen
- Schrijfwijze registreren en presenteren adressen Stelsel van Basisregistraties
- Sectorregistraties
- Stelsel van Basisregistraties – toegankelijke beschrijving
- Stelselafspraken
- Stelselplaat gegevens en basisregistraties
- Verbindingen
- Vragen en antwoorden
- 10 basisregistraties
- Stelselvoorzieningen
- I-strategie Rijk
- Planningstool plan B
- Praktijkvoorbeeld: de audit-analytics van de Auditdienst Rijk (ADR)
- Praktijkvoorbeeld: de self-assessment van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
- Praktijkvoorbeeld: multidisciplinair aan de slag met het TNO
- Praktijkvoorbeeld: pseudonimiseren bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)
- Privacy
- Privacyverklaring lezersonderzoek van digitaleoverheid.nl
- Rijksbrede strategie Effectieve aanpak desinformatie
- Rob van Gijzel: “Zoek naar de balans tussen privacy en transparantie.”
- RSS
- Samenwerken met bedrijven en andere organisaties
- Sitemap
- Slimmer – toegankelijker – persoonlijker
- Social Media
- Terugkijk en -luister ABC 2021
- test
- Toegankelijkheidsverklaring
- Vragenlijst
- Wegwijzer Datagedreven werken van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
- Werkagenda Waardengedreven Digitaliseren
- Wet open overheid
- Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
- Video: NL DIGIbeter in 3 minuten