• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Onderwerpen
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Community’s
  • NDS
  • Nieuwsbrief
  • Contact
Home› Onderwerpen› Overheidsbrede dienstverlening› Nieuws›Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening naar fase 2

Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening naar fase 2

Dienstverlening 31 juli 2024

Met het Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening is onderzoek gedaan naar de klantgerichtheid van organisaties. Wat zijn de belangrijkste drijfveren van klanttevredenheid, menselijke maat en vertrouwen? De eerste fase van het onderzoek is nu afgerond en de resultaten zijn bekend. Vanaf augustus 2024 start fase 2 van dit project. Met als doel het vastleggen van een standaard manier van werken.

Gebruiker Centraal ontwikkelt het Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening op initiatief van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelatie (BZK). Doel is te komen tot 1 manier van meten en verbeteren van klantbeleving binnen de overheid. Met de klant centraal.

Resultaten onderzoek fase 1

De eerste fase van de ontwikkeling van het Meethuis is nu afgerond. Met verschillende overheidsorganisaties is een belangrijke basis gelegd voor de verdere ontwikkeling. De bevindingen van deze fase en het onderzoek dat heeft plaatsgevonden, zijn verwerkt in een rapport.

Fase 2: standaard werkwijze

Vanaf augustus 2024 start fase 2 van dit project. Doel van deze fase is het vastleggen van een standaard manier van werken. 8 overheidsorganisaties zullen het meethuis gebruiken als basis voor het maken van een eigen meethuis. Hierbij gebruiken zij data van eigen klantinzichten. Gebruiker Centraal zal de resultaten van deze implementaties gebruiken om de standaard werkwijze te toetsen.

Meedoen?

Is jouw organisatie geïnteresseerd om mee te doen? Gebruiker Centraal zoekt naar een mix van 8 verschillende overheidsorganisaties. Neem contact op voor een intakegesprek om te bepalen of jouw organisatie kan deelnemen.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Heb je gevonden wat je zocht?
We horen het graag.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op X
  •  Deel op LinkedIn

Blijf op de hoogte

Meld je gratis aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen rondom digitalisering.

Widgetruimte algemeen

Overheidsbrede dienstverlening

  • Loketfunctie van de overheid
  • Aanpak Levensgebeurtenissen
  • Toegankelijke, begrijpelijke en verbindende dienstverlening
  • Proactieve dienstverlening
  • Dienstverlening Caribisch Nederland
  • Nieuwe technologieën dienstverlening
 

Nieuwsbrief

Neem een abonnement! En ontvang 2 x per maand het laatste nieuws over de Digitale Overheid.

8 documenten

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Community's

  • TOOI (Thesauri en Ontologieën voor Overheidsinformatie)
  • Gebruiker Centraal
  • Overheidsbrede Onderzoekscommunity voor informatie en dienstverlening

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/nl/contact
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Blijf op de hoogte

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • X @digioverheid
  • LinkedIn Digitale Overheid
  • Mastodon Digitale Overheid
  • RSS

English

  • This site in English

Over Digitale Overheid

  • Over ons
  • Contact
  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Meld een kwetsbaarheid
  • Sitemap