Kaartenset bereidt dienstverleners voor op toekomst
In brainstormsessies ontstond de behoefte aan een concreet hulpmiddel voor publieke dienstverleners. De kaartenset is het resultaat: visueel, praktisch en toepasbaar.
Nieuwe leidraad voor mobiele apps van de overheid
Een mobiele app van de overheid moet betrouwbaar, veilig en gebruiksvriendelijk zijn. Waar moet zo'n app aan voldoen? Je leest het in een handreiking op NORA online.
Praktisch handboek voor klantbelevingsmanagement
Met dit handboek kunnen medewerkers in de publieke sector zelf een CX-Volwassenheidsscan opzetten en uitvoeren om meer inzicht te krijgen in de klantgerichtheid.
Nieuw: voorbereidingstool voor Caribische studenten
Wat moet je als Caribisch student regelen als je gaat studeren in Nederland? Ter voorbereiding is deze online tool ontwikkeld die een persoonlijk overzicht geeft.
Caribisch Nederland krijgt postcodes
Door de postcodes wordt gezorgd voor een betrouwbare adressenregistratie in Caribisch Nederland. Dit verbetert de postbezorging en de digitale dienstverlening.
Gezamenlijk ontwerp online dienstverlening gepresenteerd
Hoe kan de online overheidsdienstverlening eenvoudiger, toegankelijker en beter worden afgestemd? Lees het in het rapport van het Ontwerptraject Gezamenlijk beeld.
Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening naar fase 2
Gebruiker Centraal deed onderzoek naar drijfveren van klanttevredenheid en vertrouwen bij overheidsorganisaties. Fase 2 legt een standaard manier van werken vast.
Nederland voorloper in online overheidsdienstverlening
Nederlandse online overheidsdiensten staan hoog aangeschreven vanwege hun gebruiksvriendelijkheid en transparantie. Dit blijkt uit de eGovernment Benchmark 2024.
Onderzoek MijnOmgevingen overheidsorganisaties
Het ministerie van BZK doet onderzoek naar MijnOmgevingen bij de overheid. Wat zijn de behoeften van organisaties en waar liggen de uitdagingen? Vul de enquête in.
Ontwerptraject voor betere online dienstverlening
Het Ontwerptraject Gezamenlijk Beeld moet zorgen voor 1 overheidsbeleving als het gaat om online publieke- en persoonlijke dienstverlening. En jij kunt meedenken!
Bestuurders bespreken aanpak Levensgebeurtenissen
Programma Levensgebeurtenissen werkt aan dienstverlening die goed aansluit op de behoeften van mensen. Het Interbestuurlijk Overleg ging over mogelijke oplossingen.
VOG aanvragen? Ontvang de verklaring binnenkort digitaal
Vanaf 20 maart 2024 start de uitrol van een project waarmee je een VOG niet alleen digitaal kan aanvragen, maar ook zo kan ontvangen. Dat is duurzamer en sneller.