• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Onderwerpen
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Community’s
  • NDS
  • Nieuwsbrief
  • Contact
Home›Onderwerpen›Innovatie›Innovatiebudget Digitale Overheid›Selectieproces

Selectieproces

Op deze pagina vindt u de stappen in het selectieproces voor het jaar 2025.

Tijdlijn

Planning innovatiebudget 2025

Maart 2025

3 maart

Start aanmelding innovatiebudget via de website digitaleoverheid.nl

10 maart

Informatiebijeenkomst Innovatiebudget van 15.00 tot 16.00 via Teams.

31 maart 2025

Deadline aanleveren projectvoorstel. Alle inzendingen na 31 maart 2025 om 24:00 uur worden niet meer meegenomen.

Advies

Als er meer dan 100 aanmeldingen binnenkomen, dan maakt de jury een voorselectie. Deze voorselectie is uitsluitend gebaseerd op de uitgebreide samenvatting van uw project. Besteed hier dus extra aandacht aan.

April, mei en juni 2025

Voorselectie en eindselectie.

Eind april / begin mei: uitslag voorselectie

De projectindieners krijgen bericht van de voorselectie indien aanvullende informatie nodig is.

Mei: jury overleg

De jury beoordeelt de projecten. Mogelijk word je uitgenodigd om je projectvoorstel toe te lichten in een pitch voor de jury van het Innovatiebudget Digitale Overheid.

Juni: bekendmaking geselecteerde voorstellen

In de maand juni maakt de jury de geselecteerde voorstellen en vraagstukken bekend. (Exacte datum volgt)

September 2025

1 september 2025

Startdatum projecten 2025: 1 september 2025. Projecten lopen t/m augustus 2026.  Evaluatie vindt plaats in de zomer van 2026.

Jury

  • Mark Vermeer – (juryvoorzitter) Directeur Digitale Overheid bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
  • Anneke Keller – CTO Post NL
  • Carsten Herstel – Directeur-generaal Langdurige Zorg bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
  • Ger Baron – Director Digital and Innovation/CTO Gemeente Amsterdam
  • Maaike Klip Veltman – Onderzoeker / adviseur dienstverlening CJIB
Heb je gevonden wat je zocht?
We horen het graag.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op X
  •  Deel op LinkedIn

Widgetruimte algemeen

Innovatiebudget Digitale Overheid

  • Toekenning innovatiebudget 2025
  • Totaal overzicht Innovatieprojecten
  • Veelgestelde vragen
  • Video’s
  • Criteria
  • Selectieproces
  • Reglement Innovatiebudget Digitale Overheid 2025

Laatst gewijzigd op 11 juni 2025.

 

Zie ook:

  • Criteria
  • Innovatiebudget Digitale Overheid

1 document

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Community's

  • Code for NL
  • RIC (Rijks Innovatie Community)

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/nl/contact
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Blijf op de hoogte

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • X @digioverheid
  • LinkedIn Digitale Overheid
  • Mastodon Digitale Overheid
  • RSS

English

  • This site in English

Over Digitale Overheid

  • Over ons
  • Contact
  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Meld een kwetsbaarheid
  • Sitemap