Op deze pagina vindt u de stappen in het selectieproces voor het jaar 2025.
Tijdlijn
Planning innovatiebudget 2025
Maart 2025
Start aanmelding innovatiebudget via de website digitaleoverheid.nl
Informatiebijeenkomst Innovatiebudget van 15.00 tot 16.00 via Teams.
Deadline aanleveren projectvoorstel. Alle inzendingen na 31 maart 2025 om 24:00 uur worden niet meer meegenomen.
Advies
Als er meer dan 100 aanmeldingen binnenkomen, dan maakt de jury een voorselectie. Deze voorselectie is uitsluitend gebaseerd op de uitgebreide samenvatting van uw project. Besteed hier dus extra aandacht aan.
April, mei en juni 2025
Voorselectie en eindselectie.
De projectindieners krijgen bericht van de voorselectie indien aanvullende informatie nodig is.
De jury beoordeelt de projecten. Mogelijk word je uitgenodigd om je projectvoorstel toe te lichten in een pitch voor de jury van het Innovatiebudget Digitale Overheid.
In de maand juni maakt de jury de geselecteerde voorstellen en vraagstukken bekend. (Exacte datum volgt)
September 2025
Startdatum projecten 2025: 1 september 2025. Projecten lopen t/m augustus 2026. Evaluatie vindt plaats in de zomer van 2026.
Jury
- Mark Vermeer – (juryvoorzitter) Directeur Digitale Overheid bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
- Anneke Keller – CTO Post NL
- Carsten Herstel – Directeur-generaal Langdurige Zorg bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- Ger Baron – Director Digital and Innovation/CTO Gemeente Amsterdam
- Maaike Klip Veltman – Onderzoeker / adviseur dienstverlening CJIB