• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Onderwerpen
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Community’s
  • NDS
  • Nieuwsbrief
  • Contact
Home› OnderwerpenBerichtenbox voor bedrijven

Berichtenbox voor bedrijven

De Berichtenbox is een beveiligd digitaal platform voor communicatie tussen (Rijks)overheden en ondernemers en voor overheidsorganisaties onderling.  Met de Berichtenbox kun je gevoelige informatie veilig en eenvoudig delen, zoals vergunningaanvragen, bezwaren en registraties. Dit platform vervangt aangetekende of gewone post.

Voordelen Berichtenbox:

  • Een eigen digitale Berichtenbox;
  • Je kunt veilig, betrouwbaar en snel berichten sturen en ontvangen;
  • Je bent zeker van de bezorging van je berichten;
  • De Berichtenbox is 24/7 beschikbaar;
  • Je kunt per bericht tot 20 bijlagen meesturen met een maximum van 1,5 GB;
  • De Berichtenbox is gratis te gebruiken.

Gebruik maken van de Berichtenbox

Veel overheidsorganisaties hebben al een Berichtenbox. Controleer of jouw organisatie een account heeft of vraag een account aan via de servicedesk op 088-0424400.

De Generieke Digitale Infrastructuur (GDI)

De Berichtenbox is onderdeel van de Generieke Digitale Infrastructuur (GDI). Dat is de basis voor veilige en uniforme digitale dienstverlening aan burgers en ondernemers in Nederland. Hiermee voldoet de Berichtenbox aan de eisen van de Dienstenwet. Dit geeft organisaties meer mogelijkheden om digitaal zaken te doen.

Vragen?

Heb je vragen over de Berichtenbox? Misschien staat jouw vraag tussen de veelgestelde vragen.

Slimmer communiceren via de Berichtenbox voor bedrijven

Achtergrond - 7 april 2025

De Berichtenbox voor bedrijven biedt gemeenten de kans om hun communicatie te verbeteren. Van belastingaanslagen tot vergunningaanvragen, alles kan nu sneller, veiliger en efficiënter.

Noord-Brabant als pionier in gebruik Berichtenbox voor bedrijven

Achtergrond - 27 december 2024

Juridisch adviseur Paul Hogenhuis vertelt hoe Noord-Brabant met de Berichtenbox haar communicatie transformeerde. Die aanpak inspireerde andere overheidsorganisaties.

Veelgestelde vragen Berichtenbox Zakelijk 

Inloggen en toegang Hoe kan ik inloggen in de Berichtenbox? Om toegang te krijgen moet jouw overheidsorganisatie eerst een Berichtenbox aanvragen via de servicedesk op 088-0424400. Is de Berichtenbox aangevraagd? Dan kun je eenvoudig inloggen Lees meer over 'Veelgestelde vragen Berichtenbox Zakelijk '

Aansluiten door overheidsorganisatie

Tekst samenvatting

Verschil met Berichtenbox voor burgers

Verschil met de Berichtenbox voor Bedrijven

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op X
  •  Deel op LinkedIn

Widgetruimte algemeen

Berichtenbox voor bedrijven

  • Veelgestelde vragen Berichtenbox Zakelijk 
  • Aansluiten door overheidsorganisatie
  • Verschil met Berichtenbox voor burgers

Berichten

  • Achtergrond

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/nl/contact
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Blijf op de hoogte

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • X @digioverheid
  • LinkedIn Digitale Overheid
  • Mastodon Digitale Overheid
  • RSS

English

  • This site in English

Over Digitale Overheid

  • Over ons
  • Contact
  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Meld een kwetsbaarheid
  • Sitemap