De Berichtenbox is een beveiligd digitaal platform voor communicatie tussen (Rijks)overheden en ondernemers en voor overheidsorganisaties onderling. Met de Berichtenbox kun je gevoelige informatie veilig en eenvoudig delen, zoals vergunningaanvragen, bezwaren en registraties. Dit platform vervangt aangetekende of gewone post.
Voordelen Berichtenbox:
- Een eigen digitale Berichtenbox;
- Je kunt veilig, betrouwbaar en snel berichten sturen en ontvangen;
- Je bent zeker van de bezorging van je berichten;
- De Berichtenbox is 24/7 beschikbaar;
- Je kunt per bericht tot 20 bijlagen meesturen met een maximum van 1,5 GB;
- De Berichtenbox is gratis te gebruiken.
Gebruik maken van de Berichtenbox
Veel overheidsorganisaties hebben al een Berichtenbox. Controleer of jouw organisatie een account heeft of vraag een account aan via de servicedesk op 088-0424400.
De Generieke Digitale Infrastructuur (GDI)
De Berichtenbox is onderdeel van de Generieke Digitale Infrastructuur (GDI). Dat is de basis voor veilige en uniforme digitale dienstverlening aan burgers en ondernemers in Nederland. Hiermee voldoet de Berichtenbox aan de eisen van de Dienstenwet. Dit geeft organisaties meer mogelijkheden om digitaal zaken te doen.
Vragen?
Heb je vragen over de Berichtenbox? Misschien staat jouw vraag tussen de veelgestelde vragen.