De NDS-Raad is bedoeld ter ondersteuning van de implementatie van de Nederlandse Digitaliseringsstrategie (NDS). Na de lancering op 2 september 2025 kwam de raad voor het eerst bijeen op 1 oktober 2025. De Raad komt circa 5 keer per jaar bijeen. De eerstvolgende vergadering is gepland op 8 december 2025.
In deze adviesbrief van de NDS-Raad staan de eerste inzichten op basis van de besproken onderwerpen: de politiek-maatschappelijke omgeving van de NDS en de eerste kennismaking met het NDS-uitvoeringsprogramma.