Met het Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening is onderzoek gedaan naar de klantgerichtheid van organisaties. Wat zijn de belangrijkste drijfveren van klanttevredenheid, menselijke maat en vertrouwen? De eerste fase van het onderzoek is nu afgerond en de resultaten zijn bekend. Vanaf augustus 2024 start fase 2 van dit project. Met als doel het vastleggen van een standaard manier van werken.
Gebruiker Centraal ontwikkelt het Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening op initiatief van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelatie (BZK). Doel is te komen tot 1 manier van meten en verbeteren van klantbeleving binnen de overheid. Met de klant centraal.
Resultaten onderzoek fase 1
De eerste fase van de ontwikkeling van het Meethuis is nu afgerond. Met verschillende overheidsorganisaties is een belangrijke basis gelegd voor de verdere ontwikkeling. De bevindingen van deze fase en het onderzoek dat heeft plaatsgevonden, zijn verwerkt in een rapport.
Fase 2: standaard werkwijze
Vanaf augustus 2024 start fase 2 van dit project. Doel van deze fase is het vastleggen van een standaard manier van werken. 8 overheidsorganisaties zullen het meethuis gebruiken als basis voor het maken van een eigen meethuis. Hierbij gebruiken zij data van eigen klantinzichten. Gebruiker Centraal zal de resultaten van deze implementaties gebruiken om de standaard werkwijze te toetsen.
Meedoen?
Is jouw organisatie geïnteresseerd om mee te doen? Gebruiker Centraal zoekt naar een mix van 8 verschillende overheidsorganisaties. Neem contact op voor een intakegesprek om te bepalen of jouw organisatie kan deelnemen.