De overheid kent verschillende klantreizen, van paspoortaanvraag tot melding openbare ruimte. Veel daarvan lijken sterk op elkaar, maar worden toch steeds opnieuw ontwikkeld. Dat kan slimmer. Daarom is er op 1 december een themadag over generieke klantreizen: hoe kunnen we van elkaar leren en samen de dienstverlening verbeteren?
De VNG heeft op basis van meer dan 200 klantreizen en service blueprints generieke klantroutes opgesteld. Die laten zien hoe inwoners en ondernemers door verschillende loketten bewegen. Ze maken zichtbaar waar verbeterkansen liggen en hoe projecten kunnen bijdragen aan betere overheidsdienstverlening.
Voor wie?
Deze themadag is bedoeld voor professionals werkzaam bij de overheid die al ervaring hebben met klantreizen en zich bezighouden met het verbeteren van dienstverlening. Denk aan: dienstverleningsadviseurs, proces- of kanaalmanagers, en content- of communicatieadviseurs.
Maandag 1 december van 12.30 tot 17.30 uur in Bar Beton, Utrecht Centraal. Aanmelden kan via de website van Gebruiker Centraal, hier is ook meer informatie te vinden.