• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Digitale inclusie›Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal: de kenniscommunity voor online dienstverlening

Gebruiker Centraal: Voor een bruikbare, begrijpelijke en inclusieve overheid.

Kunnen meedoen in het digitale tijdperk. Omdat de overheid toegankelijk is, duidelijk communiceert en bruikbare diensten levert. Aan iedereen.

Dat is het doel van Gebruiker Centraal.

Community

Gebruiker Centraal is een actieve community van en voor professionals. Allemaal werken we aan de dienstverlening en communicatie van de overheid. Met de Gebruiker Centraal community zorgen we  voor een overheid die toegankelijk en begrijpelijk is. Een overheid die duidelijk communiceert en met een dienstverlening waarvan iedereen gebruik kan en wil maken.

Dit doet het programma op 3 manieren:

  1. Kennis delen over thema’s als inclusie, digitale toegankelijkheid, begrijpelijke taal, mensgericht ontwerpen en meer.
  2. Hulpmiddelen ontwikkelen, zodat je zelf concreet met dit soort thema’s in je organisatie aan de slag kunt.
  3. Inspirerende praktijkvoorbeelden verzamelen en delen, omdat er binnen de overheid al veel mooie dingen gebeuren die prima herbruikbaar zijn.

Wat doet Gebruiker Centraal?

Kennis, hulpmiddelen en praktijkvoorbeelden: dat klinkt mooi, maar wat biedt Gebruiker centraal nu concreet?

  • Webinars, podcasts en artikelen over toegankelijke, bruikbare en duidelijke overheidsdienstverlening en -communicatie.
  • Online en offline evenementen zoals themaweken, bijeenkomsten, kennissessies en een jaarlijkse conferentie.
  • Community’s over onderwerpen als omnichannel dienstverlening, direct duidelijk communiceren en design thinking.
  • Toolkits en andere hulpmiddelen, zoals de Toolkit Taal, de Toolkit Inclusie, een schrijfwijzer, het NL Design System en het Optimaal Digitaal Spel.

Wil je zien wat Gebruiker Centraal doet of weten wie er werken bij het programma? Je vindt het allemaal op de website: www.gebruikercentraal.nl

Meer informatie over Gebruiker Centraal

  • Aanmelden voor nieuwsbrief Gebruiker Centraal
  • Website Gebruiker Centraal
  • Ontwerpprincipes
  • Manifest van Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal

4 documenten

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English