• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home› Onderwerpen› Wetgeving› Wet digitale overheid› Nieuws›1 digitale strategie voor 12 provincies

1 digitale strategie voor 12 provincies

Dienstverlening aan burgers en ondernemers 9 juli 2020

De Interprovinciale Digitale Agenda (IDA)  is een belangrijk hulpmiddel om provincies te helpen met digitalisering. In de IDA werken provincies samen op verschillende thema’s zoals innovatie, data, dienstverlening en bedrijfsvoering. Op die manier wordt gewerkt aan een gezamenlijke visie en strategie. Het belangrijkste doel is om diensten eenvoudiger en eenduidiger te maken voor afnemers van provinciale diensten.

Online community

“Grosso modo hebben we als provincies dezelfde vraagstukken. Dan spreekt het voor zich dat je beter in 1 keer samen het wiel kunt uitvinden dan dat 12 provincies dat zelfstandig proberen te doen” aldus Jan van Ginkel, loco-provinciesecretaris in Zuid-Holland. Via de Pleio omgeving Digitaleprovincies.nl kunnen medewerkers binnen de provincies kennis met elkaar uitwisselen. Het platform heeft als doel om van elkaar te leren en elkaar te helpen op het gebied van digitalisering.

Meer informatie

In het online magazine ‘I-Samenleving’ van Publiek Denken vertelt Arthur Wetzel, strategisch programmamanager bij de provincie Utrecht over zijn ervaring met de Interprovinciale Digitale Agenda. Daarnaast staan er in het magazine onder andere interviews rondom digitale zorg, informatiethuishouding en de tijdelijke commissie digitale toekomst.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op Twitter
  •  Deel op LinkedIn

Gerelateerde links

  • InformatieThuishouding: ook nu informatie veilig, vindbaar en duurzaam bewaren
  • Tijdelijke commissie Digitale Toekomst pleit voor vaste Kamercommissie Digitale Zaken
  • Agenda Digitale Overheid - NL DIGIbeter geactualiseerd

Wet digitale overheid

  • Voortgang Wet digitale overheid
  • Wet digitale overheid in het kort
  • Toegang tot online overheidsdienstverlening
  • Vooruitblik op tweede tranche Wet digitale overheid

Zie ook:

  • InformatieThuishouding: ook nu informatie veilig, vindbaar en duurzaam bewaren
  • Tijdelijke commissie Digitale Toekomst pleit voor vaste Kamercommissie Digitale Zaken
  • Agenda Digitale Overheid - NL DIGIbeter geactualiseerd

Nieuwsbrief

Neem een abonnement! En ontvang 2 x per maand het laatste nieuws over de Digitale Overheid.

3 documenten

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English