Digitaal zakendoen maakt efficiënte samenwerking en slim inkopen mogelijk, dankzij betrouwbare en gestandaardiseerde gegevensuitwisseling tussen overheid en leveranciers.
In dit dossier
Wat is digitaal zakendoen?
Met e-facturen, e-orders en andere vormen van digitale gegevensuitwisseling ontstaat een eenvoudige en efficiënte manier van zakendoen.
Beleid rondom digitaal zakendoen
Hoe het Rijk samen met andere overheden en leveranciers bouwt aan digitaal zakendoen.
Voortgang en ontwikkelingen
Wat is de laatste stand van zaken en welke hulpmiddelen zijn er?
Nieuwsberichten
Digitalisering Rijksinkoop, wat is de stand van zaken?
Sylvia Vertegaal (BZK) legt uit hoe slimme digitalisering voor efficiëntie in het Rijksinkoopproces zorgt en een uniforme ervaring voor leveranciers creëert.
Basisorder Rijk is standaard voor e-orders Rijksoverheid
Het Rijk werkt aan standaardisatie bij het uitwisselen van digitale inkoopgegevens, zoals e-facturen en e-orders. De Basisorder Rijk is hierin de laatste ontwikkeling.
Eerste e-timecard via Peppol verstuurd
De Belastingdienst verzond de e-timecard naar uitzendorganisatie Randstad. De wereldprimeur werd mogelijk door de ISO 27001-certificering van Peppol-serviceproviders.
Peppol is de keuze van het Rijk voor digitaal zakendoen
Met Peppol kunnen overheden en organisaties wereldwijd digitaal zakendoen. Justin de Jager vertelt waarom het Rijk deze standaard kiest bij de digitalisering van inkoop.