Opdrachtgever voor MijnOverheid voor Ondernemers is het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties. Hoofdopdrachtnemer is de Kamer van Koophandel, die het programma samen met Logius, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, ITL, Gemeenten, VNG, UWV en Belastingdienst ontwikkelt. En vooral samen met ondernemers. Er wordt gekeken naar knelpunten in de digitale contacten tussen de ondernemers en de overheid. Voor deze “pijnpunten” worden oplossingen bedacht en bij ondernemers getoetst.
Op dit moment wordt er volop gewerkt aan de voorbereidingen. Tot en met het begin van 2018 lag de focus op het realiseren van de basis, die moet in orde zijn. Daarop kan dan straks gebouwd worden. Daarnaast zijn en worden er volop ondernemersreizen uitgevoerd. Zodat ook alleen datgene ontwikkelt wordt waar behoefte aan is. Naar verwachting is in het vierde kwartaal van 2018 een eerste versie gereed, die wordt getest onder een beperkte groep gebruikers.
Meer informatie? Stuur een mail naar de Kamer van Koophandel: account@kvk.nl