Omzeilende links

  • Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale­overheid.nl

Logo Rijksoverheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Home›Onderwerpen›Dienstverlening aan burgers en ondernemers›MijnOverheid voor Ondernemers›Wat zijn de basisfunctionaliteiten?

MijnOverheid voor Ondernemers

This topic contains 3 items.

  • Overzicht
  • U bent op deze pagina: MijnOverheid voor Ondernemers
  • Planning
  • Achtergrondartikelen
  • Nieuws

Wat zijn de basisfunctionaliteiten?

Wet Digitale Overheid (WDO) bouwstenen

Op basis van de bestaande WDO bouwstenen worden functionaliteiten via MijnOverheid voor Ondernemers beschikbaar gesteld. Daarvoor wordt alleen gebruik gemaakt van authentieke bronnen. Ofwel, MijnOverheid voor Ondernemers is een zogenaamd multisided platform, waar alleen gebruik gemaakt wordt van bestaande bronnen van aangesloten overheidsorganisaties.

Daar waar de ondernemer is

Voor de ondernemer is MijnOverheid voor Ondernemers toegankelijk op die plekken waar de ondernemer logischerwijs digitaal zaken doet met de overheid. Bijvoorbeeld via een site van een gemeente om een vergunning aan te vragen. Of bij de website van de Belastingdienst om aangifte te doen. Via al deze digitale kanalen kan de ondernemer de assistent van MijnOverheid voor Ondernemers aanroepen. Zodat de ondernemer toegang heeft tot:

Informatie op maat

Relevante informatie van diverse overheden die de ondernemer helpen. Zodat de ondernemer goed geïnformeerd is, snel op de juiste plek geholpen kan worden en kan kiezen welke informatie hij in de toekomst wil ontvangen. Denk aan handige regelhulpen, branche informatie of benchmarks. MijnOverheid voor Ondernemers combineert beschikbare relevante informatie uit diverse kanalen en biedt deze overzichtelijk aan de ondernemer aan of wijst de ondernemer direct naar de juiste plek waar meer informatie te vinden is.

Veilig communiceren (notificaties en berichten)

MijnOverheid voor Ondernemers biedt de mogelijkheid om veilig digitale berichten uit te wisselen (Berichtenbox) tussen ondernemer en overheid via één postbus. Ook kan de ondernemer notificaties instellen voor berichten die voor zijn onderneming van belang zijn. Denk aan een seintje bij een wetswijziging.

Inzage en hergebruik van eigen gegevens

Inzien en hergebruiken van eigen gegevens zoals deze bij verschillende overheidsorganisaties bekend zijn. Zodat de gegevens waarop de overheid beslissingen neemt juist en inzichtelijk zijn. De ondernemer kan zelf zijn gegevens inzien en wijzigen bij de bron als deze niet meer up to date zijn. Zoals gegevens die beschikbaar zijn in basisregistraties of een zakenregister. Handig voor de ondernemer en voor de overheden. Zo neemt de betrouwbaarheid en actualiteit van de gegevens toe. Daarnaast worden gegevens hergebruikt of is er voor de ondernemer de mogelijkheid zelf gegevens beschikbaar te stellen aan bijvoorbeeld een uitvoeringsinstantie. Dat scheelt tijd en vermindert de kans op fouten.

Vraag, idee, reactie of suggestie?

    Werkt u aan de digitalisering van de overheid en heeft u een vraag of idee? Geeft u deze dan door via het contactformulier.

    Andere vragen?

    DigiD helpdesk

    digid.nl/hulp

    eHerkenning helpdesk

    eherkenning.nl/vraag-antwoord

    MijnOverheid / Berichtenbox

    mijn.overheid.nl/vragen

    Gerelateerde content

    Digitaleoverheid.nl
    Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

    Service

    • Contact
    • RSS
    • Nieuwsbrief Digitale Overheid
    • Social Media
    • Sitemap

    Over deze site

    • Over Digitale Overheid
    • Copyright
    • Privacy
    • Toegankelijkheidsverklaring

    English

    • This site in English