MijnOverheid voor Ondernemers wordt door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, samen met Kamer van Koophandel en Logius ontwikkeld. In een infographic wordt het proces om tot een succesvol, toekomst-bestendig, MijnOverheid voor Ondernemers te komen, weergegeven.
Uitgangspunten
Op 20 oktober 2016 zijn de uitgangspunten voor de ontwikkeling vastgesteld. Samengevat zijn deze:
- Voor álle ondernemers
- Toegang krijgen tot zijn persoonlijke gegevens
- Deze gegevens hergebruiken in transacties met de overheid
- Officiële berichten van de overheid ontvangen
- Makkelijk de weg vinden naar algemene en specifieke informatie (o.a. regelhulpen)
- Gebruik bouwstenen in de Generieke, Digitale Infrastructuur (GDI) en relevante bouwstenen RVO
- Synergie met Mijnoverheid voor Burgers (BZK, belastingdienst), SBR
- Rekening houden met wensen ondernemers en uitvoeringsorganisaties, landelijk en regionaal
- Inspelen op trends in digitale dienstverlening
- Flexibele en wendbare voorziening; toekomstbestendig
Samenwerken
MijnOverheid voor Ondernemers wordt gefaseerd ontwikkeld. Daarvoor werkt het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat nauw samen met de Kamer van Koophandel en Logius, maar ook met diverse uitvoeringsorganisaties, branches en gemeentelijke vertegenwoordigers. Samen met hen wordt gekeken welke diensten- en processen gekoppeld kunnen worden en hoe we transacties met behulp van hergebruik van gegevens en berichtenstromen via de berichtenbox kunnen realiseren. Daarnaast wordt gekeken naar de wensen en eisen vanuit het ondernemers perspectief.