Omzeilende links

  • Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale­overheid.nl

Logo Rijksoverheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Home›Onderwerpen›Dienstverlening aan burgers en ondernemers›MijnOverheid voor Ondernemers›Planning›Aanpak

MijnOverheid voor Ondernemers

This topic contains 3 items.

  • Overzicht
  • MijnOverheid voor Ondernemers
  • U bent op deze pagina: Planning
  • Achtergrondartikelen
  • Nieuws

Aanpak

MijnOverheid voor Ondernemers wordt door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, samen met Kamer van Koophandel en Logius ontwikkeld. In een infographic wordt het proces om tot  een succesvol,  toekomst-bestendig, MijnOverheid voor Ondernemers te komen, weergegeven.

Uitgangspunten

Op 20 oktober 2016 zijn de uitgangspunten voor de ontwikkeling vastgesteld. Samengevat zijn deze:

  • Voor álle ondernemers
  • Toegang krijgen tot zijn persoonlijke gegevens
  • Deze gegevens hergebruiken in transacties met de overheid
  • Officiële berichten van de overheid ontvangen
  • Makkelijk de weg vinden naar algemene en specifieke informatie (o.a. regelhulpen)
  • Gebruik bouwstenen in de Generieke, Digitale Infrastructuur (GDI) en relevante bouwstenen RVO
  • Synergie met Mijnoverheid voor Burgers (BZK, belastingdienst), SBR
  • Rekening houden met wensen ondernemers en uitvoeringsorganisaties, landelijk en regionaal
  • Inspelen op trends in digitale dienstverlening
  • Flexibele en wendbare voorziening; toekomstbestendig

Samenwerken

MijnOverheid voor Ondernemers wordt gefaseerd ontwikkeld. Daarvoor werkt het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat nauw samen met de Kamer van Koophandel en Logius, maar ook met diverse uitvoeringsorganisaties, branches en gemeentelijke vertegenwoordigers. Samen met hen wordt gekeken welke diensten- en processen gekoppeld kunnen worden en hoe we transacties met behulp van hergebruik van gegevens en berichtenstromen via de berichtenbox kunnen realiseren.  Daarnaast wordt gekeken naar de wensen en eisen vanuit het ondernemers perspectief.

 

Vraag, idee, reactie of suggestie?

    Werkt u aan de digitalisering van de overheid en heeft u een vraag of idee? Geeft u deze dan door via het contactformulier.

    Andere vragen?

    DigiD helpdesk

    digid.nl/hulp

    eHerkenning helpdesk

    eherkenning.nl/vraag-antwoord

    MijnOverheid / Berichtenbox

    mijn.overheid.nl/vragen

    Gerelateerde content

    Digitaleoverheid.nl
    Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

    Service

    • Contact
    • RSS
    • Nieuwsbrief Digitale Overheid
    • Social Media
    • Sitemap

    Over deze site

    • Over Digitale Overheid
    • Copyright
    • Privacy
    • Toegankelijkheidsverklaring

    English

    • This site in English