Omzeilende links

  • Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale­overheid.nl

Logo Rijksoverheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Home›Onderwerpen›Dienstverlening aan burgers en ondernemers›MijnOverheid voor Ondernemers›Hoe werkt MijnOverheid voor Ondernemers?

MijnOverheid voor Ondernemers

This topic contains 3 items.

  • Overzicht
  • U bent op deze pagina: MijnOverheid voor Ondernemers
  • Planning
  • Achtergrondartikelen
  • Nieuws

Hoe werkt MijnOverheid voor Ondernemers?

MijnOverheid voor Ondernemers is een eigen digitale omgeving voor de ondernemer. Een plek voor inzicht, overzicht en interactie van de ondernemer met de overheid. De ondernemer kan hier zien hoe zijn bedrijf is geregistreerd bij de overheid, zijn gegevens slim hergebruiken, heeft toegang tot zijn post en krijgt informatie op maat. MijnOverheid voor Ondernemers is een doorontwikkeling van de bestaande digitale voorzieningen zoals de Berichtenbox voor bedrijven en het Ondernemingsdossier. Er zal samenhang zijn met voor ondernemers bekende portals als het Ondernemersplein.

Zaken doen waar de ondernemer aanwezig is

hoe-werkt-mijnOverheid voor OndernemersMijnOverheid voor Ondernemers kan worden aangeroepen via overheidssites en leidt de ondernemer naar de juiste plek om zaken te doen met de overheid. Denk aan de websites van de Kamer van Koophandel, (uitvoerings) organisaties of mede-overheden. Door eenmalig in te loggen (single sign on) in een beveiligde omgeving heeft de ondernemer:

  • inzicht: in zijn gegevens zoals deze in de basisregistratie staan;
  • overzicht: de ondernemer wordt naar de juiste plek geleid voor informatie en transacties;
  • interactie: de ondernemer kan veilig zaken doen met overheden en daarvoor benodigde gegevens hergebruiken.

MijnOverheid voor Ondernemers is straks te gebruiken door alle ondernemers met een Kamer van Koophandel inschrijving.

Achterliggende processen

In de beveiligde omgeving kan de ondernemer dus ook veilig zaken doen met de diverse overheidsorganisaties. Daarbij blijft iedere overheidsorganisatie  zelf verantwoordelijk voor het inrichten van het proces voor elektronisch zaken doen. MijnOverheid voor Ondernemers maakt door slimme koppelingen gegevensuitwisseling tussen verschillende informatiesystemen mogelijk zodat actuele informatie uit bronregistraties opgehaald en hergebruikt kan worden.

Vraag, idee, reactie of suggestie?

    Werkt u aan de digitalisering van de overheid en heeft u een vraag of idee? Geeft u deze dan door via het contactformulier.

    Andere vragen?

    DigiD helpdesk

    digid.nl/hulp

    eHerkenning helpdesk

    eherkenning.nl/vraag-antwoord

    MijnOverheid / Berichtenbox

    mijn.overheid.nl/vragen

    Gerelateerde content

    Digitaleoverheid.nl
    Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

    Service

    • Contact
    • RSS
    • Nieuwsbrief Digitale Overheid
    • Social Media
    • Sitemap

    Over deze site

    • Over Digitale Overheid
    • Copyright
    • Privacy
    • Toegankelijkheidsverklaring

    English

    • This site in English