Omzeilende links

  • Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer

Digitale­overheid.nl

Logo Rijksoverheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Home›Onderwerpen›Dienstverlening aan burgers en ondernemers›Klankbordgroepen

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

This topic contains 15 items.

  • Overzicht
  • Dienstverlening aan burgers en ondernemers
  • U bent op deze pagina: Klankbordgroepen
  • Basisinfrastructuur
  • Berichtenbox voor bedrijven
  • Elektronisch factureren
  • MijnOverheid voor Ondernemers
  • MijnOverheid
  • Gemeentelijke dienstverlening
  • Ondernemersplein
  • Het nieuwe Omgevingsloket
  • Overheid.nl
  • Regeldruk
  • Regelhulpen
  • Samenwerkende Catalogi
  • Achtergrondartikelen
  • Nieuws
  • Documenten

Klankbordgroepen

Om feedback te krijgen op de kwaliteit van de digitale dienstverlening van de overheid functioneren er twee klankbordgroepen:

Bedrijven

De klankbordgroep Digitale Overheid voor Bedrijven staat onder voorzitterschap van Gé Linssen van het ministerie van BZK, directie Informatiesamenleving en Overheid. Aan de klankbordgroep voor Bedrijven nemen aan de ene kant vertegenwoordigers van het bedrijfsleven deel: onder meer brancheverenigingen zoals Horeca Nederland, Bouwend Nederland, SRA (accountants), CIO-platform en Nederland ICT, maar ook koepelorganisaties zoals VNO-NCW/MKB-Nederland en ZZP-NL. De overheidsdienstverleners zijn vertegenwoordigd met uitvoeringsorganisaties zoals RVO en Kamer van Koophandel, maar ook de Vereniging Nederlandse Gemeenten en de ministeries van EZ en BZK. De klankbordgroep richt zich specifiek op ondernemers en voor hen relevante al dan niet digitale processen, reflecteert hierop en brengt adviezen uit aan BZK en aan de gehele overheid.
De klankbordgroep vergadert 4 x per jaar.

Gebruikers

De Klankbordgroep Gebruikers e-Overheid is ingesteld om feedback te krijgen over gebruikerservaringen met betrekking tot de  online dienstverlening van de overheid. De lessen vormen input voor het beleid en worden – voor zover specifiek –  teruggekoppeld naar individuele publieke organisaties. Burgers worden in de Klankbordgroep Gebruikers eOverheid vertegenwoordigd door organisaties zoals Ieder(in), SeniorWeb, Landelijke Cliëntenraad, Stichting Lezen en Schrijven, VNO-NCW/MKB-NL en ZZP-Nederland, Unie KBO en de gemeentelijke ombudsman Amsterdam. De Klankbordgroep komt 2x per jaar bijeen.

Vraag, idee, reactie of suggestie?

    Werkt u aan de digitalisering van de overheid en heeft u een vraag of idee? Geeft u deze dan door via het contactformulier.

    Andere vragen?

    DigiD helpdesk

    digid.nl/hulp

    eHerkenning helpdesk

    eherkenning.nl/vraag-antwoord

    MijnOverheid / Berichtenbox

    mijn.overheid.nl/vragen

    Gerelateerde content

    Digitaleoverheid.nl
    Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

    Service

    • Contact
    • RSS
    • Nieuwsbrief Digitale Overheid
    • Social Media
    • Sitemap

    Over deze site

    • Over Digitale Overheid
    • Copyright
    • Privacy
    • Toegankelijkheidsverklaring

    English

    • This site in English