• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home› Onderwerpen› Dienstverlening aan burgers en ondernemers› Documenten

Documenten voor Dienstverlening aan burgers en ondernemers

Kwaliteitsinformatie Stelsel van Basisregistraties 2021

Basisregistraties

30 januari 2023 | PDF (416,1kB) | 33 pagina's

In het rapport ‘Kwaliteitsinformatie Stelsel van Basisregistraties 2021’ vindt u informatie over de kwaliteit op stelselniveau. Daarnaast een overzicht van de gerealiseerde kwaliteit per basisregistratie. 

Monitor Digitale Overheid 2021

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

21 juni 2021

Inzicht in de voortgang en implementatie van de voorzieningen en bouwstenen die samen de digitale basis van de overheidsdienstverlening vormen.

Kwalitatief onderzoek overheidsdienstverlening 2020

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

8 december 2020

Bijlage 2 bij Eindrapport onderzoek 'Overheidsdienstverlening 2020' is het kwalitatieve onderzoek uitgevoerd door Kantar. 

Kwantitatief onderzoek overheidsdienstverlening 2020

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

8 december 2020

Wensen en waardering van overheidsdienstverlening; Een onderzoek onder burgers en ondernemers (Kantar, november 2020).

Eindrapport onderzoek overheidsdienstverlening 2020

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

8 december 2020

Het eindrapport van het onderzoek 'Oordeel Burgers en Ondernemers over Overheidsdienstverlening 2020'. In het onderzoek werd burgers en ondernemers gevraagd naar hun oordeel over de dienstverlening van de Nederlandse overheid.

Kamerbrief Voortgang Digitale Inclusie (2020)

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

8 december 2020

Staatssecretaris Knops (BZK) informeert de Eerste en Tweede Kamer over de voortgang van digitale inclusie in 2020. De brief is een verslag van wat in 2020 gedaan is om digitale inclusie te bevorderen op 4 Lees meer over 'Kamerbrief Voortgang Digitale Inclusie (2020)'

Monitor Digitale Overheid 2019

document

30 juni 2020

In de monitor Digitale Overheid 2020 wordt per voorziening aangegeven hoeveel organisaties aangesloten zijn en hoevaak de voorzieningen worden gebruikt.

Onderzoeksrapport Regels en Ruimte

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

21 januari 2020

Het rapport ‘Regels en ruimte’ laat zien dat er verschillende oorzaken zijn voor het niet leveren van maatwerk voor burgers in bijzondere situaties, waar dat maatschappelijk gezien wel nodig is. Het rapport levert belangrijke bouwstenen voor verdere verbetering van de uitvoeringspraktijk waaraan het kabinet samen met de uitvoeringsorganisaties gaat werken.

Kabinetsreactie Regels en ruimte

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

21 januari 2020

Kabinetsreactie op het onderzoek ‘Regels en ruimte – Verkenning Maatwerk in dienstverlening en discretionaire ruimte. Het kabinet hecht aan een betere uitvoering van overheidstaken. Dat vraagt om meer maatwerk voor burgers, afgestemd op hun individuele situatie. Daar moet in de uitvoering de wettelijke ruimte voor gepakt worden. 

Oordeel burgers en bedrijven over overheidsdienstverlening (2019)

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

8 december 2019

Bijlage bij Kamerbrief voortgang digitale inclusie. Onderzoek 1. Oordeel burgers en bedrijven over overheidsdienstverlening. Analyse, conclusies en aanbevelingen.

Rapport Inventarisatie standaardisatie

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

18 november 2019 | PDF (5,8MB) | 44 pagina's

Het rapport Inventarisatie standaardisatie bevat inzichten en aanbevelingen voor de bijdrage van standaardisatie op diverse beleidsdoelstellingen van NLDIGIbeter.

Overzichtsplaat basisinfrastructuur (GDI)

Basisinfrastructuur

9 augustus 2019 | PDF (90,8kB) | 1 pagina

De basisinfrastructuur van de overheid bestaat uit standaarden, producten en voorzieningen die gezamenlijk gebruikt worden door overheden, publieke organisaties en in een aantal gevallen ook private partijen. De Basisinfrastructuur bestaat uit herbruikbare digitale basisvoorzieningen, standaarden Lees meer over 'Overzichtsplaat basisinfrastructuur (GDI)'

  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Oudere documenten>

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

  • Basisinfrastructuur
  • Persoonlijke Regelingen Assistent
  • Berichtenbox voor bedrijven
  • Elektronisch factureren
  • MijnOverheid
  • Gemeentelijke dienstverlening
  • Ondernemersplein
  • Overheid.nl
  • Regeldruk
  • Regelhulpen
  • Samenwerkende Catalogi

17 documenten

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws
  • Regelhulpen nieuws

Evenementen

  • Evenementen

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English