Inzichten voor digitale publieke dienstverlening van de toekomst
14 hoogleraren delen hun inzichten en visies op innovatie binnen de publieke dienstverlening en de rol van de wetenschap daarbij.
Common Ground platform beschikbaar voor alle gemeenten
Een groep gemeenten werkt volgens de principes van Common Ground aan een best practice platform met componenten. Iedere gemeente kan (delen van) het platform gebruiken en nieuwe componenten toevoegen.
Nederlanders willen wel een ministerie van Digitale Zaken
Nederlanders hebben een sterke voorkeur voor een ministerie van Digitale Zaken. Topprioriteit is het beschermen van de burger, bijvoorbeeld op het gebied van cyberveiligheid, privacy of ethische vraagstukken, zegt 62%.
Doe mee aan de Week van de Toegankelijkheid
Van 4 tot en met 8 oktober worden allerlei activiteiten over toegankelijkheid georganiseerd. Ook over digitale toegankelijkheid.
Nederland gaat met Duitsland werken aan digitale identiteit
De samenwerking is een stap richting een stelsel voor digitale identiteit waarin burgers meer controle hebben over hun gegevens die ze in Europa kunnen gebruiken.
eHerkenning is klaar voor Europees gebruik
Ondernemers kunnen met eHerkenning nu ook online zaken regelen met overheidsorganisaties in Europa.
Dienstverlening met menselijke maat bij RVO
Een maatwerkteam bij RVO richt zich op de schrijnende gevallen.
Breng beheer internetdomeinen op orde
Krijg grip op online middelen en de daaraan gekoppelde internetdomeinen.
Beheer webportfolio met een dashboard
Een dashboard kan je organisatie helpen bij het beheren van meerdere websites. Lees hier een onderzoek.
Gebruik Berichtenbox blijft stijgen
De Berichtenbox app is ruim 4 miljoen keer gedownload. Burgers openen vaker hun berichten.
Dashboard helpt bij het beter beheren van websites
Het beheren van meerdere websites kost overheidsorganisaties veel tijd. Studenten ontwikkelden een dashboard dat hierbij helpt.
20 projecten krijgen Innovatiebudget 2021
Met het innovatiebudget benut de overheid de creativiteit en inzichten van mensen die vanuit de praktijk zien waar de dienstverlening beter kan.