• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Onderwerpen›Democratie›Vaste Kamercommissie Digitale Zaken

Vaste Kamercommissie Digitale Zaken

Hoe kan de Tweede Kamer meer grip krijgen op het onderwerp digitalisering? Deze vraag stond centraal in een onderzoek door de Tijdelijke commissie Digitale Toekomst in 2019. De vorming van een vaste commissie was één van de aanbevelingen.

Na een aangenomen motie op 30 september 2020 is de Vaste Kamercommissie Digitale Zaken na de verkiezingen van 2021 geïnstalleerd. Sinds het najaar van 2021 is de commissie actief met bijeenkomsten.

Wat is het doel van de commissie?

De Vaste Kamercommissie wil het onderwerp digitalisering vanuit verschillende beleidsterreinen monitoren en ook de samenhang van verschillende digitaliseringsterreinen. Daarnaast is het doel om overzicht te scheppen in IT-onderwerpen bij de verschillende ministeries. Door middel van debatten en rondetafelgesprekken met belangrijke spelers in het veld.

Agenda commissie

Op de site van de Tweede Kamer vind je de geplande activiteiten en bijeenkomsten van de commissie. Binnen  ‘alle activiteiten’ kun je een bepaalde periode selecteren. Door bij de aangekondigde bijeenkomsten op de betreffende zaal te klikken, kun je (niet besloten) bijeenkomsten live volgen.

Terugkijken

Wil je een debat of bijeenkomst op een ander moment bekijken? Via Debat Gemist kun je bijeenkomsten van de Vaste Kamercommissie Digitale Zaken terugzien.

Democratie

  • Open Overheid
  • Vaste Kamercommissie Digitale Zaken

2 documenten

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English