• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home› Onderwerpen› Archief› Optimaal Digitaal› Berichten

Nieuws - pagina 2

Mijlpaal voor Optimaal Digitaal

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 24 augustus 2017

Aan het platform 'Optimaal Digitaal' is de 100ste tip toegevoegd. Het is er een in de categorie "Wij van WC-Eend adviseren WC-eend…", nl: "Gebruik Optimaal Digitaal".

Hand houdt gouden ei vast

Hou het simpel en weet wat mag!

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 16 augustus 2017

“Maak het makkelijk voor iedereen” en “Ken de wet”: het lijken open deuren, maar deze uitgangspunten zijn van groot belang voor organisaties die “optimaal digitaal” willen zijn.

Man houdt knop vast met daarop tekst 'easy'.

Vraag: wie is Optimaal Digitaal?

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 1 augustus 2017

Het online platform Optimaal Digitaal publiceert iedere week interessante tips. De redactie is heel benieuwd welke tips er door de lezers in praktijk gebracht worden. Laat dat ons weten via info@digitaleoverheid.nl.

Vrouw zoekt tussen producten op markt

“Informatieveiligheid” nieuw thema Optimaal Digitaal

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 7 juli 2017

Aan het online platform Optimaal Digitaal is een nieuw thema toegevoegd: Informatieveiligheid. Twee tips die in onder dit thema zijn toegevoegd zijn: Neem als bestuurder de verantwoordelijkheid voor informatieveiligheid en Maak werk van wachtwoorden en versleuteling.

Poppetje met rode Supermancape

Nieuwe tips Optimaal Digitaal over “Goed proces”

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 26 juni 2017

“Ontwikkel met inzet van persona’s” en “Vertaal hoog-over principes naar proces”: deze onderwerpen zijn als nieuwe tips uitgewerkt op het online platform Optimaal Digitaal.

Playmobil poppetjes

Veelbelovende eerste resultaten digitale klantreis

Bevorderen digivaardigheid

Gepubliceerd op 14 juni 2017

Het aanbod van digitale producten en diensten bij gemeenten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. In 2016 was 62% van de gemeentelijke diensten digitaal af te nemen. Maar hoe succesvol gebruiken burgers en ondernemers het digitale kanaal bij gemeenten eigenlijk in de praktijk?

Smiley op beeldscherm, illustratieve afbeelding tevreden klant

Nieuwe tips voor ‘Optimaal Digitaal’

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 10 mei 2017

Het online platform Optimaal Digitaal heeft nieuwe tips gepubliceerd in de rubrieken 'Draagvlak', 'Goed proces' en 'Digitaal op orde'.

Persoon biedt andere helpende hand bij klauterpartij

Optimaal Digitaal publiceert nieuwe tips

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 25 april 2017

Het online platform Optimaal Digitaal heeft nieuwe tips gepubliceerd in de rubrieken “Digitaal op orde”, “Goed proces” en “Draagvlak”.

Poppetjes onder vergrootglas: een kijkt sip

Nieuwe tips Optimaal Digitaal

Optimaal digitaal

Gepubliceerd op 22 maart 2017

Op het online platform Optimaal Digitaal zijn 2 nieuwe tips toegevoegd: ‘Neem actief deel in communities’ en ‘Wees als bestuurder eigenaar van digitalisering’.

Illustratieve afbeelding: telefoontje maakt foto van wereldbol vol gezichten

Digitaal Fit met SeniorWeb

Bevorderen digivaardigheid

Gepubliceerd op 6 maart 2017

SeniorWeb heeft in februari 2017 een spotje gelanceerd ‘Digitaal Fit met SeniorWeb’: het leven wordt een stuk leuker, als u een beetje digitaal fit bent’. SeniorWeb wil de digitale wereld ook voor senioren begrijpelijk en toegankelijk maken.

Senior met tablet

Veel belangstelling voor onderzoek klantreis

Bevorderen digivaardigheid

Gepubliceerd op 14 februari 2017

49 gemeenten zijn geselecteerd om deel te nemen aan een onderzoek naar de digitale klantreis van inwoners en ondernemers. Hoe verloopt zo’n digitale klantreis? Hoeveel klanten geven bijvoorbeeld een verhuizing door via het webformulier? En welk percentage haakt voortijdig af?

Illustratieve afbeelding: computerscherm met grote smiley

Helft contact burgers-overheid digitaal

contact

Gepubliceerd op 6 december 2016

Onderzoek in opdracht van het ministerie van BZK, uitgevoerd door I&O Research, waarbij via een steekproef onder meer is gekeken naar het totaal aantal digitale contacten tussen burgers en de overheid.

Link naar Helft contact burgers-overheid digitaal
  • Nieuwere berichten<
  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Ga naar pagina 4
  • Oudere berichten>

Optimaal Digitaal

10 documenten

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English