Als projectleider van het Servicecentrum Regelhulpen heb je veel contact met ondernemers. Daardoor weet je goed wat er bij hen leeft. Deze kennis stelt RVO.nl in staat om Regelhulpen te maken: tools die ondernemers antwoord geven op concrete vragen.
Wat is een Regelhulp?
“Een Regelhulp is een interactieve tool die ondernemers concreet antwoord geeft op hun vraag”, legt projectleider Sita Holtslag uit. Een Regelhulp leidt de ondernemer stap voor stap door lastige beleidsinformatie en maakt het hen makkelijk aan de wet te voldoen. Het gaat dan bijvoorbeeld over de nieuwe privacywet. Of over de verplichting energie te besparen.
Servicecentrum Regelhulpen
Het Servicecentrum Regelhulpen is onderdeel van Antwoord voor Bedrijven en werkt voor de hele Rijksoverheid. “Onze Regelhulpen zijn een succes”, zegt Sita. “De Regelhulp voor de nieuwe AVG-wet is al meer dan 100.000 keer bekeken. Ook de WBSO-Regelhulp is populair.”
Wat doet het Servicecentrum?
Het Servicecentrum ondersteunt RVO.nl en andere overheden in het ontwikkelen van een Regelhulp. Vaak is er behoefte om op een nieuwe manier met de ondernemers te communiceren. Het Servicecentrum Regelhulpen selecteert de beste webbouwer, begeleidt het maakproces en overlegt met de afdeling communicatie rondom de lancering.
Sita: “We hebben een concrete aanpak en gaan snel aan de slag. Heel vroeg in het proces leggen we de opzet van de Regelhulp voor aan de doelgroep. Dit zorgt voor relevante tools zonder onnodige details.”
Nieuwe Regelhulp?
“Nieuwsgierig? Werkzaam bij een ministerie of uitvoeringsorganisatie en hebt u een onderwerp voor een Regelhulp? Kijk voor meer informatie op de pagina van Regelhulpen. Het is ook mogelijk om een quickscan aan te vragen via contact@e-overheidvoorbedrijven.nl, of telefonisch via 088-0424230 t.a.v. Sita Holtslag of Arun Mahabier.”