De nieuwe landelijke mediacampagne eHerkenning is van start gegaan. Het doel is bekendheid rondom het merk eHerkenning genereren bij ondernemers zodat ze met eHerkenning online diensten afnemen bij (overheids)organisaties. De campagne loopt gedurende het hele jaar. Zeven grote overheidsorganisaties (Belastingdienst, DUO, gemeente Den Haag, KvK, RDW, RVO en UWV) zetten zich in om het inlogmiddel voor ondernemers te positioneren.
eHerkenning in de media
De campagne richt zich op op ondernemers, organisaties, medewerkers en intermediairs die nog niet bekend zijn met eHerkenning en nog geen eHerkenningsinlogmiddel hebben. Er wordt gebruik gemaakt van diverse uitingen. Zo draaien er gedurende het hele jaar radiocommercials. Op New Business Radio (online radio) worden luisteraars geïnformeerd door interviews met experts van eHerkenning, maar ook door eindgebruikers die hun ervaringen delen. Deze interviews worden doorvertaald in artikelen voor in het AD en Parool (print alsook online) en in podcasts. Deze podcasts zijn terug te luisteren via onder andere Spotify en Itunes. Verder is er een aparte landingspagina.