• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Nieuws›Invulassistent helpt overheden bij toegankelijkheids­verklaringen

Invulassistent helpt overheden bij toegankelijkheids­verklaringen

Nieuws 19 augustus 2019

De invulassistent voor toegankelijkheidsverklaringen helpt overheidsorganisaties een verklaring op te stellen die voldoet aan de eisen van de Europese modeltoegankelijkheidsverklaring. De bètaversie is nu voor iedereen beschikbaar.

Toegankelijkheidsverklaring

Het is belangrijk dat iedereen toegang heeft tot overheidsinformatie, daarvoor moeten (semi) overheidswebsites verplicht toegankelijk zijn. Overheidsinstanties moeten een toegankelijkheidsverklaring plaatsen op alle websites waarvoor zij verantwoordelijk zijn. In de verklaring staat in hoeverre de website al aan de eisen voldoet en welke maatregelen de instantie neemt om toegankelijkheid te borgen. Verklaringen worden opgenomen in het overzicht toegankelijkheidsverklaringen.

Publieke Betaversie

De invulassistent is nu in een publieke beta-versie beschikbaar. Wie in augustus of september 2019 naar een van de bijeenkomsten van de Roadshow DigiToegankelijkheid gaat, maakt daar ook kennis met de invulassistent. Tot eind juni 2019 had alleen een geselecteerde groep testgebruikers toegang tot deze invulassistent. Dankzij hun bijdrage konden bugs en andere fouten worden hersteld.  Logius roept gebruikers die met de beta-versie aan de slag gaan dan ook op eventuele fouten te melden, zodat ze het instrument met die input verder kunnen optimaliseren. Na de testperiode wordt het model – dat is aangepast aan de Nederlandse situatie – formeel vastgesteld.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op Twitter
  •  Deel op LinkedIn

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werkt u aan de digitalisering van de overheid en heeft u een vraag of idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven info@antwoordvoorbedrijven.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English