Grip op digitale toegankelijkheid bij de overheid
‘Met een tool of knop kunnen we onze website toegankelijk maken’, is een veel gehoord misverstand als het gaat om digitale toegankelijkheid. Achteraf repareren is namelijk een tijdrovende klus en duurder. Maar veel belangrijker nog; toegankelijkheid moet geborgd worden in de werkwijzen van een organisatie. Tools of knoppen kunnen wel een goed wel handig hulpmiddel zijn. Dit en meer misverstanden staan in de publicatie ‘Digitale toegankelijkheid in jouw organisatie: wie doet wat?‘ van DigiToegankelijk.
Verschillende rollen
In de publicatie leest u wat u moet weten en regelen om de informatie en diensten van uw organisatie toegankelijker te maken. Er worden 12 rollen onder de loep genomen.
Organisatiebrede aanpak
Het webteam, de communicatieafdeling of de ICT-afdeling kunnen niet in hun eentje zorgen voor digitale toegankelijkheid. De hele organisatie is nodig. Van hoger management, juristen, inkopers en vormgevers tot HR-adviseurs, trainers, redacteuren en testers. Iedereen in de organisatie heeft hierin een verantwoordelijkheid.
Weten wat u kunt doen? Lees de publicatie op de website van van DigiToegankelijk.nl. Daar kunt u ook een gedrukt exemplaar bestellen.