• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Nieuws›Campagne ‘Goed bewaard’ van start

Campagne ‘Goed bewaard’ van start

Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding 11 november 2020

Op 10 november 2020 startte de campagne ‘Goed bewaard’. Dit is een rijksbrede campagne over werken met overheidsinformatie. Centrale boodschap: alle informatie waar je mee werkt is nu en in de toekomst belangrijk voor jezelf, voor collega’s én voor Nederland.

Doel campagne

Het is belangrijk om goed om te gaan met overheidsinformatie. Van nota’s, brieven en e-mails tot appberichten, foto’s en video’s. Alle informatie waar ambtenaren mee werken kan nu en in de toekomst belangrijk zijn. Het doel van de campagne is om medewerkers binnen de overheid hiervan bewust te maken. De campagne roept op om deze informatie op de juiste manier te bewaren.

Campagnewebsite en toolkit

Op de campagnewebsite goedbewaardvoornuenlater.nl vinden professionals binnen de overheid allerlei handige tools die ze kunnen inzetten binnen hun eigen organisatie. Zoals infographics, interviews, praktische tips, een PowerPointpresentatie om het gesprek te starten en een quiz.

Doe mee!

Marjan Hammersma (ministerie OCW) en Marieke van Wallenburg (ministerie BZK) roepen op om aan de slag te gaan met de campagne. Marieke: “Het helpt enorm om samen bezig te zijn met het goed bewaren van overheidsinformatie. Ik wil jullie dan ook allemaal oproepen om dit op de agenda te zetten. Help elkaar en heb het erover. de campagne ‘Goed bewaard’ geeft je allerlei tips, tricks en instrumenten hoe je dat goed kunt doen.  Bekijk het gehele interview

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op Twitter
  •  Deel op LinkedIn

Gerelateerde links

  • Enquête geeft inzicht in risico's door digitaal thuiswerken
  • InformatieThuishouding: ook nu informatie veilig, vindbaar en duurzaam bewaren
  • Nieuwsbrief Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding
  • Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding

Wat vind jij?

Geef je mening. Doe mee aan het lezersonderzoek van digitaleoverheid.nl

Start de enquête

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English