• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Nieuws›BZK lanceert Innovatiebudget Digitale Overheid 2020

BZK lanceert Innovatiebudget Digitale Overheid 2020

Innovatiebudget 17 december 2019

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) zoekt overheden met innovatieve ideeën om de digitale dienstverlening te verbeteren én overheden met vraagstukken op dat gebied. Vanaf 7 januari 2020 kunt u uw voorstel indienen, aanvankelijk op 1 A4. Doe dat uiterlijk 9 februari 2020. Van medio februari tot 26 april (uitgesteld vanwege de Coronacrisis)  kunt u uw definitieve voorstel indienen, ook als u eerder geen A4 heeft ingediend. U krijgt dan geen feedback voorafgaand aan de beoordeling. Ga naar innovatiebudget 2021.

Innovatiemogelijkheden

Bij de presentatie van de Agenda Digitale Overheid: NL DIGIbeter gaf minister Raymond Knops aan dat hij wil dat de overheid op een andere manier gaat werken. Innovatiever: door te experimenteren, ruimte te geven aan nieuwe initiatieven en connecties aan te gaan met nieuwe partijen. Met het innovatiebudget van circa € 6 miljoen per jaar tot 2021 wordt deze nieuwe manier van werken mede vormgegeven.

Projecten en challenges

U kunt zich op 2 manieren aanmelden voor het innovatiebudget.

  1. projecten: aanvragers kunnen een project voor innovatiebudget indienen dat zij zelf willen starten en waarbij zij al een oplossing voor ogen hebben.
  2. challenges: aanvragers kunnen een vraagstuk uitzetten als ‘challenge’ waarop innovatieve ondernemers zich met oplossingen kunnen schrijven. Deze challenges worden onderdeel van het Startup in Residence programma.

Selectie

Een jury met vertegenwoordigers van beleidsdepartementen, decentrale overheden, burgers, bedrijfsleven en wetenschap bepaalt welke overheidsprojecten en vraagstukken een bijdrage krijgen. Dat doen zij aan de hand van een aantal selectiecriteria.

Doe mee

Heeft u een goed voorstel voor een challenge of een project? Meldt u zich dan nu aan. Doe dat uiterlijk 9 februari 2020, in eerste instantie met een voorstel op 1 A4. Projecten vullen dit formulier in. Voor vraagstukken: vraagt u een formulier aan via innovatie@minbzk.nl. Bekijk voor meer informatie over het wat en wanneer de tijdlijn van het innovatiebudget 2020. Van medio februari tot 26 april (uitgesteld vanwege de coronacrisis) kunt u uw definitieve voorstel indienen, ook als u eerder geen A4 heeft ingediend.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op Twitter
  •  Deel op LinkedIn

Gerelateerde links

  • Innovatiebudget Digitale Overheid
  • Selectieproces
  • Criteria
  • 20 vernieuwende projecten ontvangen Innovatiebudget 2019
  • Kom naar de informatiebijeenkomst op 3 of 4 februari

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English