• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Nieuws›Aanvragen van regelingen eenvoudiger maken

Aanvragen van regelingen eenvoudiger maken

Dienstverlening 12 mei 2022

Vrouw kijkt naar computerschermRegelingen en subsidies zijn vaak niet eenvoudig vindbaar en aan te vragen. Hoe weten burgers en ondernemers waar ze recht op hebben en welke verplichtingen dit met zich meebrengt? En hoe maken zij bezwaar tegen beslissingen van de overheid?

Dienstverlening verbeteren

Met het meerjarig programma ‘Persoonlijke Regelingen Assistent’ willen de Dutch Blockchain Coalition en ICTU de dienstverlening van de overheid verbeteren. Het programma is onderdeel van het traject ‘Innovatie in Dienstverlening’ van het ministerie van BZK.

Use cases gezocht

Het programma start in 2022 en 2023 met een aantal use cases. Daarvoor zoekt het overheidsorganisaties die een regeling of subsidie uitvoeren waarvan de uitvoering knelt. Denk aan het moeilijk bereiken van de doelgroep – ondernemers of burgers die niet weten waar ze recht op hebben.  Of een aanvraagprocedure die complex is en veel administratie met zich meebrengt. Herkenbaar? Meld de regeling aan als use case bij bill.kuipers@ictu.nl.

Prototype

Wat doet het project om de uitvoering van de regeling of subsidie te verbeteren?

  • Verkenning van een digitale innovatie die de burger helpt bij het vinden van relevante regelingen.
  • De bouw van een prototype;
  • Check door een burgerpanel:
  • Een check op de juridische en ethische aspecten;
  • Een analyse op wat er nodig is om de innovatie in gebruik te nemen.

Meer weten?

Meld je  aan voor de eerstvolgende meet-up op 28 juni van 15.00 tot 16.30 uur in de Jaarbeurs in Utrecht via bill.kuipers@ictu.nl.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op Twitter
  •  Deel op LinkedIn

Gerelateerd

  • Persoonlijke Regelingen Assistent

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English