Innovatieve ambtenaren opgelet. Vanaf maandag 4 maart kun je weer een financiële bijdrage uit het Innovatiebudget Digitale Overheid aanvragen. Dat maakte Mark Vermeer, Directeur Digitale Overheid bij het ministerie van BZK bekend tijdens de jaarlijkse demodag. Deadline voor het indienen van je project is 31 maart 2024. Een aanvraag indienen kan eenvoudig via het aanvraagformulier.
Werkagenda
Het ministerie van BZK vindt innovatieve dienstverlening van groot belang. In de Werkagenda Waardengedreven Digitaliseren speelt innovatie een belangrijke rol. Het innovatiebudget is een bedrag van 4 miljoen euro bedoeld om projecten op te starten, op te schalen of te borgen. Zo kan men de digitale dienstverlening van de overheid verbeteren.
Selectie
Een deskundige jury bepaalt welke overheidsprojecten en vraagstukken een bijdrage krijgen. Dat doen zij aan de hand van een aantal selectiecriteria. Elk voorstel moet aan een aantal harde eisen voldoen. Daarnaast zijn er een aantal criteria die de jury belangrijk vindt zoals het onderscheidend vermogen, betrokkenheid van gebruikers en herbruikbaarheid van de innovatie.
Informatie
Wil je meer informatie over het Innovatiebudget Digitale Overheid? Op maandag 11 maart vindt een online meeting plaats waarin je vragen kunt stellen. Kijk ook eens bij de veelgestelde vragen op de website of neem contact op via innovatiebudget@ictu.nl