• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Nieuws›20 projecten krijgen Innovatiebudget 2021

20 projecten krijgen Innovatiebudget 2021

Innovatiebudget 15 juli 2021

20 projecten krijgen Innovatiebudget Digitale Overheid 2021 om hun innovatieve ideeën te realiseren. De geselecteerde projecten lopen uiteen van een een datagedreven Crowd Safety Manager, tot duurzaam hergebruik van ruimtelijke data, tot assistent RITA die ondernemers die moeite hebben met taal loodst door het e-facturatie portaal van het Rijk. Bekijk de 20 projecten.

Gebruikers betrokken

De selectiecommissie stond onder leiding van directeur-generaal Overheidsorganisatie Marieke van Wallenburg (ministerie van BZK). In ieder project werken meerdere overheidsorganisaties samen om een innovatief idee in de praktijk te brengen. De selectiecommissie kwam tot haar keuze op basis van criteria als relevantie voor burgers, bedrijven, maatschappij en andere overheden; transparantie; hoe onderscheidend het project is en de schaalbaarheid ervan. Ook de betrokkenheid van de gebruikers bij het ontwikkelen is een criterium. Bekijk alle criteria.

Creativiteit

Digitalisering maakt het mogelijk om op een innovatieve manier te werken aan maatschappelijke opgaven. Innovatie is dan ook één van de pijlers in de Agenda Digitale Overheid: NL DIGIbeter. Het Innovatiebudget Digitale Overheid ondersteunt ambtenaren met innovatieve plannen voor verbetering van de digitale overheid. Zij krijgen geld  om in samenwerking met andere partijen hun idee in uitvoering te brengen. Zo maakt de overheid gebruik van de creativiteit en inzichten van mensen die in de praktijk zien waar de dienstverlening beter kan. Voor de periode van 2019 tot 2021 was in totaal 18 miljoen euro beschikbaar voor innovatieve ideeën om de digitale dienstverlening van de overheid te verbeteren. 

Meewerken aan een vraagstuk

Herkent u een vraagstuk in de lijst met winnende projecten en wilt u met uw organisatie graag daaraan meewerken? Het team rond het Innovatiebudget brengt u graag in contact met de initiatiefnemers. Neem daarvoor contact op met innovatie@minbzk.nl.

Deel deze pagina
  •  Deel via e-mail
  •  Deel op Twitter
  •  Deel op LinkedIn

Gerelateerde links

  • 20 projecten krijgen Innovatiebudget 2021
  • App stelt boer centraal bij waterschapsinformatie
  • Innovatiebudget maakt betere dienstverlening mogelijk
  • BZK lanceert Innovatiebudget Digitale Overheid 2021
  • Knops maakt balans op

Vraag, idee, reactie of suggestie?

Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier

  • Link DigiD helpdesk digid.nl/hulp
  • Link MijnOverheid / Berichtenbox mijn.overheid.nl/vragen
  • Link eHerkenning helpdesk eherkenning.nl/vraag-antwoord
  • Mailadres Berichtenbox voor Bedrijven ondernemersinformatie@rvo.nl

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English