UWV (Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen) start met een online klantenpanel dat wordt ingezet naast het bestaande klantenonderzoek. Ruim 3.500 klanten hebben zich al aangesloten bij het UWV Panel. De resultaten uit het panel laten zien hoe de deelnemers de dienstverlening van UWV ervaren én hoe deze verder kan worden verbeterd.
Klanten betrekken en laten meedenken
Daniëlle Koning, projectmanager van het UWV-panel: “Een klantenpanel geeft ons de mogelijkheid om snel feedback te krijgen op onze dienstverlening. Zijn bijvoorbeeld onze brieven duidelijk, werkt onze online communicatie goed, of begrijpen mensen de regels rond vrijwilligerswerk? Maar we vragen ook naar de toegankelijkheid van UWV en het persoonlijk contact met onze medewerkers. De resultaten uit het panel helpen ons om onze diensten te optimaliseren en zo veel mogelijk af te stemmen op de behoefte van onze klanten.”
Online enquête, forum of live chat
Leden van het panel krijgen enkele keren per jaar een uitnodiging voor het onderzoek. Bijvoorbeeld in de vorm van een online enquête, een forum of een live chat. Als eerste is de dienstverlening aan werkzoekenden met een WW-uitkering aan de beurt. Later wordt ook de dienstverlening aan arbeidsgehandicapten en werkgevers onderzocht.
Leden gezocht
Klanten van UWV kunnen zich aanmelden voor het panel op de website van UWV. Hier vindt u ook meer informatie over het klantenonderzoek.