Een praktische en interactieve online workshop voor professionals die (digitaal) communiceren met ondernemers in zwaar weer. Vanuit wetenschappelijke inzichten krijg je concrete tips voor je communicatie met ondernemers in zwaar weer, in het bijzonder voor je online communicatie. De workshop wordt gegeven door Susan van Wijk van Aanpak Levensgebeurtenissen (ministerie van BZK) en Franceline Visser (VNG).
Na deze workshop weet je hoe je je communicatie (nog) beter kan laten aansluiten bij de behoeften van ondernemers in zwaar weer.
Inhoud workshop
Tijdens de workshop staat de Toolkit communicatie met ondernemers in zwaar weer centraal, die vorig jaar is gemaakt door de VNG, KVK, het Digitaal Ondernemersplein en de Belastingdienst, in samenwerking met de Universiteit Leiden.
Achtergrond
Angst en schaamte hebben een verlammend effect op ondernemers in zwaar weer, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Het maakt dat deze mensen geen hulp vragen, terwijl tijdige hulp schuldsanering en faillissementen kan voorkomen. Door rekening te houden met het psychologische proces van ondernemers in zwaar weer, kunnen (overheids)organisaties ondernemers over de drempel helpen om wél hulp te accepteren.