Wil jouw Klantcontactcentrum (KCC) na de zomer beter voorbereid zijn op vragen van inwoners over digitale overheidszaken? Doe mee aan de gratis trainingen van de VNG. Speciaal voor KCC- en baliemedewerkers en telefonisten van gemeenten en uitvoeringsorganisaties.
Wat leer je tijdens deze trainingen?
Steeds meer overheidszaken gaan digitaal. Voor veel inwoners is dat lastig. Zij bellen met het KCC of komen langs bij de balie voor hulp. Tijdens deze training (van een halve dag) leer je hoe je die mensen op een duidelijke en betrokken manier verder helpt. Je leert:
- Inwoners herkennen die hulp nodig hebben met digitale dienstverlening
- Welke gesprekstechnieken je kunt gebruiken om de hulpvraag helder te krijgen
- Omgaan met weerstand en emoties
- Inwoners vriendelijk en doelgericht doorverwijzen naar de juiste hulp.
Bekijk ook de video op het YouTube-kanaal van de VNG voor een indruk van de training.
Data en locaties
Dinsdag 23 september 2025 in Breda
Donderdag 6 november 2025 in Roermond
Aanmelden
Aanmelden kan via de website van de VNG.