Op 29 november organiseert NORA weer een breed inhoudelijk programma rondom de vergadering van de NORA Gebruikersraad: een NORA Gebruikersdag.
Wat en wanneer?
Hierbij nodigen we je van harte uit voor de NORA Gebruikersdag van 29 november: een aantal inhoudelijke sessies rondom de vergadering van de NORA Gebruikersraad. Het programma begint om 12.30 uur en vanaf 17.00 uur ronden we af met een netwerkborrel. We beginnen met een centrale aftrap, gevolgd door drie rondes van themasessies.
Voor wie?
NORA is van, voor en door alle professionals in de publieke sector die bezig zijn met architectuur (Enterprise / Business / Informatie / Gegevens / ICT / enz.). De afspraken die we maken zijn bedoeld om digitale dienstverlening aan burgers en bedrijven mogelijk te maken en de kwaliteit er van te verbeteren.
En om zeker te zijn dat we de juiste afspraken maken hebben we veel input nodig: van experts op een bepaald gebied en van de mensen die er in de praktijk mee moeten werken. Vanuit beleid en uitvoering, ambtenaren en externen, generalisten en specialisten, vanuit alle bestuurslagen en alle domeinen.
Jullie kennis, ervaring, behoeften en vragen zijn de puzzelstukjes waarmee de architectuur voor de Nederlandse publieke sector groeit.
Programma
Opening: 12.30 uur
Ronde : 13.00 – 14.00 uur
Ronde 2: 14.15-15.45 uur
- De app wordt volwassen – kansen en valkuilen
- Single Digital Gateway – wat komt er op ons af vanuit Europa?
- Zaakgericht Werken aan één overheid
Ronde 3: 16.00-17.00 uur
Netwerkborrel voor alle deelnemers: 17.00 uur
Meer informatie en aanmelden
Meer informatie over alle sessies vind je hier op noraonline, hier kun je ook de originele uitnodiging downloaden om verder te verspreiden. Kies per ronde één sessie en schrijf je voor alle sessies tegelijk in met de link Aanmelden via Pleio. (Het is niet nodig een Pleio-account aan te maken om je in te schrijven). Je mag uiteraard ook een ronde overslaan als dat beter uitkomt.
Ben je ingeschreven voor ronde 1, dan rekenen we op je bij de opening. Sta je op de lijst voor ronde 3, dan rekenen we op je bij de borrel. Wil je daar van afwijken, neem dan even contact op via nora@ictu.nl.
Uiterste inschrijvingsdatum: maandag 26 november (voor 17.00 uur)
Waarom meedoen met NORA?
De themasessies zijn opgezet om je actief na te laten denken over je eigen praktijk en die te vergelijken met die van anderen. Door de aanwezigheid van experts en gebruikers is het een goede gelegenheid om bestaande kennis te verrijken en nieuwe inzichten op te doen.
Het is bovendien de beste manier om zeker te weten dat jouw perspectief en dat van je organisatie meegenomen wordt in de weergave van een bepaald thema in NORA. We kunnen voorbeelden, best practices en handreikingen zo inrichten dat jij en je collega’s er meerwaarde uit kunnen halen. En als dat uiteindelijk leidt tot bindende afspraken (NORA principes) zal dat je niet overvallen.
Waar?
ICTU/HSD, Wilhelmina van Pruisenweg 104, 2595 AN Den Haag. Direct naast Station Den Haag Laan van NOI, 5 minuten vanaf Station Den Haag Centraal via trein, randstadrail 3 en 4 of metro E. (route plannen)
Alleen toegang voor aangemelde bezoekers. Wil je voorafgaand aan de Gebruikersdag lunchen in de kantine van ICTU, houd er dan rekening mee dat je hier alleen met een pinpas kunt afrekenen. Uiteraard zorgen we vanuit NORA voor drinken tijdens en tussen de sessies en is ook de borrel na afloop kosteloos.