Gebruiker Centraal organiseert 3 masterclasses over web analytics. U krijgt inzicht in hoe uw dienstverlening ervoor staat en maakt kennis met een methode waarmee u zelf iets kunt doen om die te verbeteren.
-
- Masterclass 15 september: Laat zien hoe goed uw site presteert op het gebied van je strategische doelen. (niveau 3 van het FTG-model)
- Masterclass 6 oktober: Maakt duidelijk of de digitale gebruikersreis aangenaam en gemakkelijk is. (niveau 2 van het FTG-model)
- Masterclass 27 oktober: Maakt duidelijk of de afzonderlijke pagina’s van je website hun werk goed doen. (niveau 1 van het FTG-model)
Achtergrondinformatie
Tijdens de masterclasses behandelt Toon Vuursteen het door hem ontwikkelde ‘FTG-model’ (Functie-Taak-Gedragsmodel). Toon is adviseur en opleider op het gebied van web analytics voor de publieke sector, die nu de digitale transformatie ondersteunt van de klanten van Deloitte Nederland, waaronder alle ministeries en instanties binnen de centrale overheid.
Jarenlange ervaring op dit terrein heeft Toon in staat gesteld om met een oplossing te komen die overheidsorganisaties voorziet van:
- Een nieuwe aanpak om hun digitale aanwezigheid te meten en te optimaliseren.
- Een kant-en-klaar pakket KPI’s die zijn ontwikkeld met het oog op inhoud- en dienstverleningsgerichte websites.
- De intuïtieve dashboards die de ingewikkelde diagrammen en rapporten vervangen en het gemakkelijker maken om te zien welke terreinen de meeste aandacht vereisen.
Toon gebruikte het analyseplatform van Piwik PRO om zijn ideeën in de praktijk te brengen.
Meer informatie en aanmelden voor deze workshop bij Gebruiker Centraal.