Voldoet uw digitale portaal aan de 5 ontwerpprincipes voor gebruiksvriendelijke diensten? En bent u klaar voor het portaal van de toekomst? Laat u inspireren!
In een blog van ICTU wordt gesteld dat de digivaardigheid van mensen vooral te maken heeft met hoe diensten worden aangeboden. En dat het niet zozeer draait om digivaardige mensen maar om mensvaardige diensten.
In het rapport Maak Waar! van de studiegroep Informatiesamenleving en Overheid wordt de ambitie neergelegd dat digitale dienstverlening het niveau van websites en digitale formulieren voorbij moet. Het portaal van de toekomst is persoonlijk en beschikbaar in de juiste context en op het juiste moment.
Meer informatie
Victor Zuydweg (ICTU) neemt u mee in de wereld van mensvaardige diensten. En Wouter Welling (BZK) vertelt hoe het pad eruit kan zien van een Mijnenveld aan portalen naar het Portaal van de toekomst. Meer informatie over het programma, locatie en de mogelijkheid om aan te melden leest u op Gebruikercentraal.nl.