Bijlage meting aanbod digitale dienstverlening 2016: departementen
Bijlage bij onderzoek Deloitte naar aanbod digitale dienstverlening departementen in 2016
Alle bijlages en documenten op Digitale Overheid.
13 oktober 2016 | PDF (3,4MB)
Bijlage bij onderzoek Deloitte naar aanbod digitale dienstverlening departementen in 2016
13 oktober 2016 | PDF (1,4MB)
Bijlage bij meting aanbod digitale dienstverlening 2016: mede-overheden
13 oktober 2016 | PDF (611,6kB)
Infographic bij meting aanbod digitale dienstverlening 2016
13 oktober 2016 | PDF (2,3MB)
Om een beeld te krijgen in hoeverre de overheidsorganisaties de meest gebruikte producten al digitaal aanbieden is in opdracht van de ministeries BZK en EZ, door Deloitte een onderzoek uitgevoerd.
13 oktober 2016 | PDF (89,3kB)
Infographic bij de GDI-monitor 2016
13 oktober 2016 | PDF (3,0MB)
Om te kunnen toetsen of de basisinfrastructuur goed functioneert en voldoet aan de verwachtingen wat betreft het feitelijk gebruik van de bouwstenen (‘voorzieningen’), is inzicht in de aansluitingen op, en het gebruik van de voorzieningen essentieel. Dit document betreft de monitor van de basisinfrastructuur over 2016.
6 oktober 2016 | PDF (919,2kB)
De ambitie van Massaal Digitaal is dat burgers en bedrijven in 2017 met volle tevredenheid massaal gebruik maken van bestaande digitale voorzieningen om hun zaken met de overheid af te handelen.
6 oktober 2016 | PDF (196,4kB)
Massaal Digitaal - Algemene bevindingen Highlight rapport Kwalitatief onderzoek naar barrières en oplossingen voor meer gebruik van digitale overheidsdienstverlening. Uitgevoerd door: GfK
8 december 2015 | PDF (1,5MB)
Spotprent houdt iedereen scherp: “Waarom simpel… als het ingewikkeld kan?” Het is een grote uitdaging dingen simpel te maken en te houden. Dat geldt voor processen of voor teksten; voor alles eigenlijk. Dingen simpel maken gaat niet vanzelf. Het vergt veel energie. ‘Do the hard work to make it simple.’
20 oktober 2015 | PDF (1,2MB)
Onderzoek naar de kwaliteit van de overheidsdienstverlening over 2015.
13 oktober 2014 | PDF (183,4kB)
Om inzicht te krijgen in de waardering voor de dienstverlening van de overheid hebben de ministeries van Binnenlandse Zaken en Economische Zaken opdracht gegeven voor het onderzoek 'Kwaliteit van de overheidsdienstverlening'.
23 mei 2013 | PDF (123,1kB)
In het regeerakkoord is afgesproken dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Zo moeten bedrijven en burgers uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen (zoals het aanvragen van een vergunning) digitaal kunnen afhandelen. In deze brief beschrijft minister Plasterk van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) hoe de overheid dit doel voor burgers wil bereiken.