• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home› Digitale inclusie› Interactiestrategie› Berichten

Achtergrond

Op weg naar een digitaal toegankelijke overheid

Toegankelijkheid

Gepubliceerd op 1 oktober 2020

Vanaf woensdag 23 september 2020 moeten alle overheidswebsites aan de toegankelijkheidseisen voldoen. Of ze moeten maatregelen daarvoor nemen. Welke stappen moeten organisaties zetten?

Illustratie van iemand die slechtziend is achter een computer.

Ontoegankelijke overheidswebsites melden

Toegankelijkheid

Gepubliceerd op 1 oktober 2020

Voortaan kunnen mensen ontoegankelijke overheidswebsites melden bij Logius. Bijvoorbeeld wanneer er geen toegankelijkheidsverklaring is gepubliceerd.

Link naar Ontoegankelijke overheidswebsites melden

“Bedenk dat je veel mensen uitsluit met een ontoegankelijke website”

Digitale inclusie

Gepubliceerd op 8 juni 2020

Alle websites van alle overheidsinstanties moeten aan de toegankelijkheidsnormen voldoen. Dat lijkt een hele klus maar is dat ook zo?

Link naar “Bedenk dat je veel mensen uitsluit met een ontoegankelijke website”

You Rule!

Gebruiker Centraal

Gepubliceerd op 21 juni 2019

"You rule!". Met die woorden werd de eerste werksessie 'Fatsoenlijk Digitaliseren #Hoedan?!' van Gebruiker Centraal afgesloten. Voor de deelnemers is het duidelijk: "Wij bepalen welke knelpunten er opgelost en uitgewerkt moeten worden om te komen tot een nieuwe aanpak van fatsoenlijk digitaliseren binnen de overheid."

Link naar You Rule!

Kijken als een klant? Maak een klantreis!

Dienstverlening aan burgers en ondernemers

Gepubliceerd op 8 februari 2019

In het VNG-boekje Kijken als een klant #2 vertellen gemeenten over hoe zij werken aan klantgedreven dienstverlening. Alle mensen die aan het woord komen hebben één ding gemeen: ze zijn ervan overtuigd dat betere dienstverlening begint met leren kijken als een klant.

Decoratieve afbeelding: Kijken door bril van de klant

Interactiestrategie

  • Interactie gericht op context mens
  • Contact Interactiestrategie

1 document

  • Documenten

Berichten

  • Achtergrond
  • Nieuws

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English