Op welke manieren werkt de overheid aan inclusie en digitale toegankelijkheid? Hoe zorg je dat dit onderwerp in je organisatie gaat leven? En hoe ervaar je de digitale overheid als je een beperking hebt? We gaan in gesprek met beleidsmedewerkers en ervaringsdeskundigen.
Beleidsmedewerkers en uitvoerders aan het woord
Raph de Rooij, ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
'Het is belangrijk om de zelfredzaamheid van mensen te vergroten. Een functiebeperking mag geen belemmering vormen bij het gebruik van online informatie of dienstverlening. Het beleid is dat iedereen moet kunnen meedoen.'
Marloes Neven en Riny ten Böhmer, Inspectie van het Onderwijs
'Door een interne awareness-campagne, door trainingen te geven over digitoegankelijkheid en door werknemers van goede tools te voorzien, hebben we grip gekregen op de digitale toegankelijkheid in onze organisatie.’
Marcel Pellicaan, Informatiepunten Digitale Overheid
'Plan een oefensessie in met Taalambassadeurs – dat zijn ex-laaggeletterden. Zij komen met inzichten die je als professional niet bedenkt, bijvoorbeeld over een logische knoppenstructuur op de website.'
Doelgroep aan het woord

Het geeft me vrijheid, ik kan het gewoon zelfstandig doen, net als iedereen.
Interview: Het belang van zelfstandig en toegankelijk stemmen

Ik viel wel over de moeilijke woorden. Het zou zoveel makkelijker kunnen.