Pijnacker-Nootdorp zorgt voor digitaal gemak
In de meest recente ‘Benchmark digitale dienstverlening overheid’ van EY staat Pijnacker-Nootdorp op een twaalfde plek. Niet gek voor een gemeente van net iets meer dan 51.000 inwoners. Door Quita Hendrison “Digitalisering lijkt inmiddels volstrekt Lees meer over 'Pijnacker-Nootdorp zorgt voor digitaal gemak'
GBLT: gemak bij gebruik Berichtenbox
De komst van MijnOverheid Berichtenbox schept voor burgers een platform waarop veel overheidszaken centraal worden gepubliceerd en vastgelegd. Caroline Adriaanse van de GBLT vindt alleen daarom al dat je het voor die burgers zo gemakkelijk Lees meer over 'GBLT: gemak bij gebruik Berichtenbox'
Website Optimaal Digitaal online
De volgende mijlpaal van het (Doorbraak)project Massaal Digitaal is bereikt: het digitale platform Optimaal Digitaal is online gegaan. Optimaal Digitaal is opgezet om over de grenzen van de verschillende overheidsfamilies heen kennis te delen. Goede Lees meer over 'Website Optimaal Digitaal online'
Interview Madeleine van Kempen, Gemeente Veere
Het gemeentehuis ligt niet centraal en sommige online diensten zijn flink goedkoper. Toch blijven veel inwoners van Veere naar de balies komen om hun zaken met de gemeente af te handelen. Veere wil niet anders, Lees meer over 'Interview Madeleine van Kempen, Gemeente Veere'
Interview Jacqueline Nieland (DUO)
DUO wil de dienstverlening zoveel mogelijk digitaliseren. Sinds kort doen ze aan Customer Journey Mining. Jacqueline Nieland, Innovatieadviseur Klantcontact.
Interview Hans Schreuder, gemeente Pijnacker-Nootdorp
De gemeente Pijnacker-Nootdorp geeft burgers en bedrijven een flinke zet richting digitalisering. Sommige diensten zijn alleen nog maar via het internet verkrijgbaar. Toch ligt de echte omslag volgens sr. projectleider Dienstverlening Hans Schreuder vooral bij Lees meer over 'Interview Hans Schreuder, gemeente Pijnacker-Nootdorp'
Website Optimaal Digitaal online
De volgende mijlpaal van het (Doorbraak)project Massaal Digitaal is bereikt: het digitale platform Optimaal Digitaal is online gegaan. Optimaal Digitaal is opgezet om over de grenzen van de verschillende overheidsfamilies heen kennis te delen. Voorbeelden Lees meer over 'Website Optimaal Digitaal online'
EZ bedient ondernemers optimaal digitaal
Stel je voor: een overheid die alle ondernemers 24/7 digitaal van dienst is. Eenvoudig, eenduidig, betrouwbaar en veilig en met slechts één inlogvoorziening en alle belangrijke stukken van de overheid in je eigen digitale postbus. Lees meer over 'EZ bedient ondernemers optimaal digitaal'
Standaarden laten Woerden “meebewegen”
De ontwikkelingen rond informatievoorziening en digitalisering gaan de laatste jaren razendsnel. Voor gemeenten is het zaak om te blijven meebewegen met de veranderende wereld. Ook Woerden ziet zich gesteld voor die opgave. De gemeente weet onder andere door het gebruik van standaarden daar goed op in te spelen.
Inspiratiebijeenkomst Massaal Digitaal
10 december 2015 vond de inspiratiebijeenkomst Massaal Digitaal plaats in het Centraal Museum in Utrecht. Vertegenwoordigers uit alle overheidsfamilies waren aanwezig: gemeenten, uitvoeringsorganisaties/rijk, provincies en waterschappen. Tijdens de bijeenkomst, onder voorzitterschap van Daniel Ropers, werd Lees meer over 'Inspiratiebijeenkomst Massaal Digitaal'
Digitaal 2017
Volgens het regeerakkoord van het kabinet Rutte-II moeten Nederlandse burgers en bedrijven in 2017 alle zaken die ze met de overheid doen digitaal kunnen afhandelen. Anja Lelieveld is er als programmamanager Digitaal 2017 mede verantwoordelijk Lees meer over 'Digitaal 2017'
Overheid.nl: digitale kaart voor iedereen
Snel inzoomen op de vergunningaanvragen in je straat. Of op de plannen van provincie en waterschap. Het kan nu op de digitale kaart van overheid.nl. Projectleider Paul Francissen is trots. Want deze kaart voldoet aan de overheidsrichtlijnen. En is voor iedereen – gratis! – te gebruiken.