• Direct naar de pagina-inhoud
  • Direct naar de hoofdnavigatie
  • Direct naar de secundaire content met widgets
  • Direct naar de footer
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan digitalisering van de overheid

Logo Rijksoverheid, naar de homepage

Digitale Overheid

  • Home
  • Werkagenda
  • Onderwerpen
  • Nieuws en achtergrond
  • Evenementen
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
Home›Berichten

Achtergrond - pagina 15

Pijnacker-Nootdorp zorgt voor digitaal gemak

Achtergrond

Gepubliceerd op 14 april 2016

In de meest recente ‘Benchmark digitale dienstverlening overheid’ van EY staat Pijnacker-Nootdorp op een twaalfde plek. Niet gek voor een gemeente van net iets meer dan 51.000 inwoners. Door Quita Hendrison “Digitalisering lijkt inmiddels volstrekt Lees meer over 'Pijnacker-Nootdorp zorgt voor digitaal gemak'

Illustratie mensen met devices

GBLT: gemak bij gebruik Berichtenbox

Achtergrond

Gepubliceerd op 13 april 2016

De komst van MijnOverheid Berichtenbox schept voor burgers een platform waarop veel overheidszaken centraal worden gepubliceerd en vastgelegd. Caroline Adriaanse van de GBLT vindt alleen daarom al dat je het voor die burgers zo gemakkelijk Lees meer over 'GBLT: gemak bij gebruik Berichtenbox'

Link naar GBLT: gemak bij gebruik Berichtenbox

Website Optimaal Digitaal online

Achtergrond

Gepubliceerd op 6 april 2016

De volgende mijlpaal van het (Doorbraak)project Massaal Digitaal is bereikt: het digitale platform Optimaal Digitaal is online gegaan. Optimaal Digitaal is opgezet om over de grenzen van de verschillende overheidsfamilies heen kennis te delen. Goede Lees meer over 'Website Optimaal Digitaal online'

Link naar Website Optimaal Digitaal online

Interview Madeleine van Kempen, Gemeente Veere

Achtergrond

Gepubliceerd op 6 april 2016

Het gemeentehuis ligt niet centraal en sommige online diensten zijn flink goedkoper. Toch blijven veel inwoners van Veere naar de balies komen om hun zaken met de gemeente af te handelen. Veere wil niet anders, Lees meer over 'Interview Madeleine van Kempen, Gemeente Veere'

afbeelding die het delen van overheidsgegevens met andere partijen laat zien. De burger geeft de gegevens van de overheid door aan een andere partij.

Interview Jacqueline Nieland (DUO)

Achtergrond

Gepubliceerd op 6 april 2016

DUO wil de dienstverlening zoveel mogelijk digitaliseren. Sinds kort doen ze aan Customer Journey Mining. Jacqueline Nieland, Innovatieadviseur Klantcontact.

Jacqueline Nieland

Interview Hans Schreuder, gemeente Pijnacker-Nootdorp

Achtergrond

Gepubliceerd op 6 april 2016

De gemeente Pijnacker-Nootdorp geeft burgers en bedrijven een flinke zet richting digitalisering. Sommige diensten zijn alleen nog maar via het internet verkrijgbaar. Toch ligt de echte omslag volgens sr. projectleider Dienstverlening Hans Schreuder vooral bij Lees meer over 'Interview Hans Schreuder, gemeente Pijnacker-Nootdorp'

Hans Schreuder

Website Optimaal Digitaal online

Achtergrond

Gepubliceerd op 4 april 2016

De volgende mijlpaal van het (Doorbraak)project Massaal Digitaal is bereikt: het digitale platform Optimaal Digitaal is online gegaan. Optimaal Digitaal is opgezet om over de grenzen van de verschillende overheidsfamilies heen kennis te delen. Voorbeelden Lees meer over 'Website Optimaal Digitaal online'

Link naar Website Optimaal Digitaal online

EZ bedient ondernemers optimaal digitaal

ToegangVerleningService

Gepubliceerd op 24 maart 2016

Stel je voor: een overheid die alle ondernemers 24/7 digitaal van dienst is. Eenvoudig, eenduidig, betrouwbaar en veilig en met slechts één inlogvoorziening en alle belangrijke stukken van de overheid in je eigen digitale postbus. Lees meer over 'EZ bedient ondernemers optimaal digitaal'

De Rooij en Smorenburg

Standaarden laten Woerden “meebewegen”

ontwikkelingen

Gepubliceerd op 5 januari 2016

De ontwikkelingen rond informatievoorziening en digitalisering gaan de laatste jaren razendsnel. Voor gemeenten is het zaak om te blijven meebewegen met de veranderende wereld. Ook Woerden ziet zich gesteld voor die opgave. De gemeente weet onder andere door het gebruik van standaarden daar goed op in te spelen.

Afbeelding die regie op gegevens symboliseert: man zit voor een computer met daaromheen tekens van huis, auto en geld.

Inspiratiebijeenkomst Massaal Digitaal

Achtergrond

Gepubliceerd op 10 december 2015

10 december 2015 vond de inspiratiebijeenkomst Massaal Digitaal plaats in het Centraal Museum in Utrecht. Vertegenwoordigers uit alle overheidsfamilies waren aanwezig: gemeenten, uitvoeringsorganisaties/rijk, provincies en waterschappen. Tijdens de bijeenkomst, onder voorzitterschap van Daniel Ropers, werd Lees meer over 'Inspiratiebijeenkomst Massaal Digitaal'

Link naar Inspiratiebijeenkomst Massaal Digitaal

Digitaal 2017

Achtergrond

Gepubliceerd op 12 november 2015

Volgens het regeerakkoord van het kabinet Rutte-II moeten Nederlandse burgers en bedrijven in 2017 alle zaken die ze met de overheid doen digitaal kunnen afhandelen. Anja Lelieveld is er als programmamanager Digitaal 2017 mede verantwoordelijk Lees meer over 'Digitaal 2017'

Link naar Digitaal 2017

Overheid.nl: digitale kaart voor iedereen

Achtergrond

Gepubliceerd op 18 oktober 2012

Snel inzoomen op de vergunningaanvragen in je straat. Of op de plannen van provincie en waterschap. Het kan nu op de digitale kaart van overheid.nl. Projectleider Paul Francissen is trots. Want deze kaart voldoet aan de overheidsrichtlijnen. En is voor iedereen – gratis! – te gebruiken.

een team werkt aan bewustwording digitale kwetsbaarheid van hun organisatie
  • Nieuwere berichten<
  • Ga naar pagina 1
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 13
  • Ga naar pagina 14
  • Ga naar pagina 15
  • Ga naar pagina 16
  • Oudere berichten>

Digitale Overheid

Voor professionals die werken aan
digitalisering van de overheid

Volg ons via

  • Nieuwsbrief Digitale Overheid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • RSS

Over deze site

  • Colofon
  • Archief
  • Copyright
  • Privacy
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
  • Contact
  • This site in English