Gemeenten

In het verbeteren van de dienstverlening naar burgers en bedrijven spelen gemeenten een belangrijke rol.

Gemeenten sluiten aan op centrale overheidsloketten zoals MijnOverheid, eHerkenning, dienstenloket en Antwoord voor bedrijven. Ze geven door het gebruik van een website, die voldoet aan de webrichtlijnen, en een klantcontactcentrum sneller en begrijpelijker het juiste antwoord via verschillende kanalen. Bovendien is informatie makkelijker vindbaar.

Best practices op site van KING

Best practices op sites van gemeenten

Nieuws

  • Overheidsorganisaties die op Digimelding zijn aangesloten, kunnen vanaf nu onjuiste gegevens terugmelden in de BAG en dit kenbaar maken aan de bronhouders.

    21-05-2015
  • Dinsdag 12 mei is de vernieuwde NORA (Nederlandse Overheid Referentie Architectuur) gepresenteerd.

    19-05-2015
  • Het Servicepunt Basisregistraties heeft een handreiking terugmelden op het Handelsregister opgesteld.

    13-05-2015
  • Een goed voorbeeld van een leesbaar digitaal jaarverslag heeft Seniorweb.

    13-05-2015